شب شهادت امام رضا (ع) حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

در شب شهادت علی بن موسی الرضا (ع) حوه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با دعوت از حجت الاسلام امین تقی نژاد مراسم عزاداری در کنار نخل محله محمود آباد برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۳۱
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: تقی نژاد ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) همانند دیگر امامان معصوم (ع) دارنده تمام کمالات و فضائل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی بود. ایشان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانشان او را ستوده اند؛ بلکه دشمنان کینه توز و سرسخت به مدح و ستایش ایشان پرداخته اند.
وی افزود: معجزات و کرامات حضرت امام رضا (ع) بسیار زیاد است به طوری که شیخ حر عاملی می‌نویسد: «معجزات امام رضا (ع) از حد تواتر تجاوز کرده است.» بنابراین چه بسیار انسان‌هایی هستند که با تشرف به بارگاه ملکوتی آن امام همام (ع) از دریای بی کران کرامتش بهره و نصیبی برده اند.
تقی نژاد در مبحث انس امام با قرآن تصریح کرد: ره پویان راه یقین و سالکان کوی عشق از آن جایی که دل در گروه ذات اقدس خئداوند دارند کتاب او را در پرتویی از ذات الهی و واسطه سخن رب مالک یا عبد سالک می‌دانند. از این رو با قرآن انس ویژه‌ای داشته و دل و جان و اعمال خویش را با آن گوهر حیات بخش خدایی می‌کنند. در سیره هشتمین ستاره فروزان آسمان ولایت و امامت انس با قرآن به وضوح دیده می‌شود. آن بزرگوار هر سه روز یکبار تمام قرآن را تلاوت می‌کردند و در آیات آن تدبر می‌کردند.
وی در بحث نماز خاطر نشان کرد: همه پیامبران و اولیای الهی حرمت نماز را به بهترین وجه حفظ می‌کردند و آن را با کیفیت بسیار عالی اقامه می‌نمودند. از منظر امام رضا (ع) هیچ عملی برتر و بالاتر از نماز نیست و آن را در اول وقت اقامه می‌کردند و به هیچ قیمتی فضیلت نماز اول وقت را از دست نمی‌دادند.
ارسال نظرات