مراسم عزاداری علی بن موسی الرضا (ع) توسط پاسگاه اطهر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

صبح پنج شنبه پایگاه اطهر حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی با دعوت از حجت الاسلام حاجی محمدی مراسم عزاداری در کنار نخل محله محمود آباد برگزار کرد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۳۲
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حاجی محمدی در عظمت درک امام رضا (ع) گفت: درک این روز و صاحب این روز و عظمت آن از حوصله‌ی درک همه افکار بالاتر است. نه کسی به حقیقت این مذهب را شناخته و نه صاحب این مذهب را شناخته. یک جمله‌ی او یک کلمه‌ی او دوای درد تمام بشریت است. یک حدیث کافیست که تمام انسانیت را از محالک دنیوی و از محالک اخروی برهاند.
وی در بیان پیوند قلبی امام رضا (ع) با حضرت مهدی (عج) بیان کرد: میان امام رضا (علیه السلام) وامام مهدی (عج) آن چنان پیوند قلبی وجود داشته که آن حضرت از سال‌ها پیش از تولد نسل چهارم خود با بیان‌های معدد و متفاوت او را دعا کرده و نصرت و یاریش را از خداوند طلب کرده است.
حاجی محمدی از کلام امام رضا (ع) مبنی بر انتظار فرج خاطر نشان کرد: موضوعی که در زمینه‌ی باور مهدی (عج) در کلام امام رضا (ع) یافت می‌شود، موضوع انتظار فرج یا چشم به راه گشایش بودن است. آن حضرت در روایات متعددی به موضوع انتظار فرج اشاره کرده. از جمله در روایتی خطاب به «حسن بن جهم» که از ایشا در مورد «فرج» می‌پرسد می‌فرمایند: «آیا می‌دانی که انتظار فرج جزئی از فرج است؟ گفتم نمی‌دانم مگر اینکه شما به من بیاموزید. فرمود:: آری انتظار فرج جزئی از فرج است.»
وی درباره خالی نبودن زمین از حجت الهی در کلام رضوی تصریح کرد: امام رضا (ع) در مواضع متعددی با تاکید بر این که زمین هیچ گاه از حجت الهی و امام به حق خالی نمی‌ماند به طور مستقیم موضوع امامت را تثبیت می‌کردند. از جمله آن حضرت در پاسخ به شخصی که می‌پرسد آیا زمین از حجت خدا خالی می‌ماند؟ می‌فرماید: اگر زمین به اندازه یک چشم بر هم زدن از حجت خالی بماند، ساکنانش را در خود می‌بلعد. بر اساس این روایت تا آستانه قیامت زمین از امامی که حجت خداست خالی نخواهد ماند، هر چند که در مقاطعی از تاریخ این حجت الهی بنابر ضرورت‌هایی در غیبت به سر برد.
ارسال نظرات