خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ویژه تبریز:

نگاه و اعتقاد الهی رهبر، وحدت‌آفرین، امت‌ساز و تمدن‌ساز است

تبریز- مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ویژه تبریز گفت: جهان‌بینی و اعتقادات رهبری از ارکان وحدت است و اگر نگاه و اعتقاد رهبری الهی باشد وحدت‌آفرین، امت‌ساز و تمدن‌ساز خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۰۱
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رحیم علی طالعی در جمع کارکنان سپاه تبریز با تشریح ارکان وحدت و بستگی‌های قوام و دوام آن بیان کرد: رهبری از ارکان اصلی وحدت است و هدایتش باید مدبرانه و خداگونه باشد که دوست بدارد و هم دوستش بدارند.
 وی افزود: تعالی فرهنگی و سطح آگاهی، از دیگر ارکان وحدت است و در این باب اگر سطح آگاهی جوامع بالا باشد و از قدرت تشخیص و انتخاب درست برخوردار باشند، اهمیت وحدت را درک می‌کنند و استعمار خارجی و استبداد داخلی امت اسلام را به تفرقه می‌کشاند که امروز دواعش، سلفی‌ها، تکفیری ها و... از این قماش هستند.
حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: عدالت‌خواهی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز از پایه‌های رکین وحدت بوده که اگر عرصه‌ها از این اصل دینی عاری شود تزلزل و انحطاط گریبانگیر جامعه خواهد بود.
وی ضمن برشمردن روشنی روش و منطقی بودن هدف، یکی از دیگر مؤلفه‌های وحدت افزود: اگر اعضای جوامع بشری، گروه‌ها، جریانات و اقوام و ملیت‌ها، هدف را روشن ببینند و در آن هدف، مصالح همه گروه ها لحاظ شده باشد، در تداوم نظام جامعه تا رسیدن به هدف، تا پای جان ایستادگی خواهند کرد وگرنه، وحدت کلمه، شعاری بیش نخواهد بود.
حجت الاسلام طالعی ادامه داد: پیامبر اسلام بعد از فتح مکه تألیف قلوب کردند و امامین انقلاب نیز از همین مکتب الهام‌گرفته و وحدت بین شیعه و سنی و وحدت رویه در آموزش و پرورش، استخدام. دفاع از مظلوم به‌عنوان روز قدس و وحدت حوزه و دانشگاه را از ارزش‌های انقلاب اسلامی مطرح نموده و برای آن هزینه‌ها پرداخته‌اند.
وی در پایان صحبت های خود گفت: اگر امروز امت اسلامی به این دگرخواهی به‌جای خودخواهی بیندیشند، در آذربایجان، یمن، افغانستان، سوریه، نیجریه و سایر بلاد اسلامی، شاهد برادرکشی نخواهیم بود و لقمه چرب‌ و نرم برای اهداف سلطه‌گران و رژیم نامشروع صهیونیسم نخواهیم شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها