گفت و گو

گفت و گو با مسئول هیئت والیبال باشگاه مقاومت بسیج

روابط عمومی سازمان ورزش بسیج مصاحبه ای با مسئول هیئت والیبال باشگاه مقاومت بسیج انجام داده است که مشروح آن به شرح ذیل می باشد.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۹۶
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
  • سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای اسفندیاری، در ابتدا یک معرفی اجمالی از خودتان برای ما داشته باشید.
    بسم الله الرحمن الرحیم
  • بنده اسفندیاری هستم مسئول هیئت والیبال باشگاه مقاومت بسیج. این ماموریت خطیر به بنده حقیر محول شده است تا بتوانیم از ظرفیت بسیج در راستای اعتلای ورزش بسیج و توسعه ورزش در بسیج استفاده کنیم در رشته محبوب والیبال که الحمدلله ظرفیت خوبی در این رشته در کشور وجود دارد و استعدادهای خیلی خوبی را در تمام کشور داریم و همان طور که مستحضر هستید در چندین سال گذشته والیبال رشد خوبی داشته و در جهان حرفی برای گفتن داریم و ما تمام تلاش و سعی خودمان را می‌کنیم تا این رشته را در باشگاه مقاومت در راستای رشد و ارتقای سطح کیفی بازیکنان شکوفا کنیم.
    تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم از این جوانان استفاده بکنیم و آن‌ها ۲ سال خدمت مقدس سربازی را پیش ما بگذرانند و ما آنها را رشد دهیم و به پیشرفت‌شان کمک کنیم زیرا این جوانان و خانواده‌هایشان در ورزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این بازیکنان تمرین و تلاش کرده اند؛ در این دو سال ما هم از آن‌ها استفاده می‌کنیم و هم باعث رشد و ارتقای آنان می‌شویم.
    همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که ما باشگاه مقاومت بسیج، کاری را انجام دهیم که این بازیکنانی که در قالب نخبگان ورزشی به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند و خدمت خود را به عنوان ورزشکار می گذرانند، این‌ها وقتی از ما جدا می‌شوند ما باید در واقع کاری کنیم که این بازیکنان سفیران خوبی برای بسیج باشند و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را ترویج دهند و وقتی در تیم های بزرگ قرار می‌گیرند کسانی باشند که در واقع در آنجا رنگ بدهند و رنگ نگیرند. این مأموریت و این کاری که ما انجام می‌دهیم میتوان گفت کار بزرگی است، و اگر اهتمام داشته باشیم به آن می‌توانیم بازیکنان خیلی خوبی از این سربازان نخبه بسازیم و وقتی این بازیکنان وارد جامعه ورزشی می‌شوند ممکن است چند نفر از اینان بتوانند به تیم ملی کشور عزیزمان نیز کمک کنند.
    - آقای اسفندیاری  راجب والیبال کشور و وضعیت فعلی تیم‌های والیبالمان توضیح دهید. و سوال بعدی اینکه مشکلات اصلی هیئت والیبال بسیج چیست؟
    عرض به حضورتان که ما الان در لیگ یک والیبال کشور فعالیت می‌کنیم و همان طور که مستحضر هستید لیگ قوی و دشواری است و سطحش خیلی بالاست و بازیکنانی که ما داریم بسیار توانمند و با استعداد هستند و خیلی از این بازیکنان طی این دو سال خدمت سربازی می‌توانند کیفیت خودشان را بالا ببرند تا بعد از سربازی به تیم‌های سوپرلیگی ملحق شوند.
    در واقع اهداف و آرزوهای ما این است که سهمیه سوپر لیگ را کسب کنیم، اگر دوستان به ما کمک کنند و جدیت در کار وجود داشته باشد ما می‌توانیم سهمیه سوپرلیگ را کسب کنیم.
    یکی از مشکلاتی که وجود دارد مشکل اعتبارات و بودجه است و دوستان ما در مجموعه سازمان باید همت بیشتری داشته باشند و بودجه معقولی به ما اختصاص دهند برای مثال در پارسال کل بودجه تیم ما در لیگ یک ۱۲۰ میلیون تومان بود در حالیکه سایر تیم‌های گروه ما برای مثال ۵ یا ۶ میلیارد تومان هزینه کرده بودند و این اختلاف باعث می‌شود که ما این مشکلات را داشته باشیم.
    مشکل بعدی ما کسب سهمیه است، اگر دوستان ما تعداد سهمیه ما را افزایش بدهند تا ما بتوانیم بازیکنان خیلی خوب و با کیفیت بیشتری جذب کنیم که بتوانیم یک تیم قوی آماده کنیم تا سهمیه سوپرلیگ را کسب کنیم.
    مشکل دیگری که داریم بحث سالن مسابقات است، سالن خوب و استانداردی وجود داشته باشد که بتوانیم از آن بهره ببریم و این سالن به طور کامل در اختیار مجموعه باشد؛ چون بازی های ما به صورت رفت و برگشت است و بتوانیم در بازی‌ای که میزبان هستیم پیوست‌های فرهنگی را در سالن داشته باشیم و وقتی پخش زنده‌ی مسابقات را می‌گیریم سالنی که به نام مقاومت بسیج است، پیوست‎‌ها و تبلیغات فرهنگی در سالن زده شود و مأموریت بسیج اینجا هویدا میشود. درباره شرایط لیگ یک هم بگم که در لیگ یک کشور برای فصل هزاروچهارصد ۴۸ تیم از 48 شهر مختلف درخواست حضور دادند اما فقط به ۱۸ تیم این امتیاز داده شده و احتمال دارد به 20 تیم نیز برسد لذا اگر بتوانيم این امکانات را فراهم کنیم و این مشکلات را برطرف کنیم میتوانیم موفقیت خوبی داشته باشیم.کما اینکه در سال گذشته تیم جوانان ما در لیگ کشوری مقام قهرمانی را بدست آورده‌است و تیم نوجوانان ما سال گذشته نایب قهرمان کشور شدند و این نشان می‌دهد ما در رده‌های پایه خیلی خوب کار می‌کنیم و هرسال در رده‌های نوجوانان و جوانان حرفی برای گفتن داریم و یکی از سکوها به ما اختصاص دارد.
    - خیلی ممنون آقای اسفندیاری، اگر در پایان صحبتی دارید بفرمایید.
    خیلی ممنون از لطف و عنایت شما و از اینکه توجه دارید به ورزش والیبال که واقعا توی این چند سال گذشته یکی از جذاب‌ترین ورزش‌ها بوده و بین مردم جا افتاده و اینکه والیبال کشورمان در جهان حرفی برای گفتن دارد و این استعدادها و این ظرفیت‌ها و این توانمندی ها را تا جایی که ما می‌توانیم کمک کنیم که ان‌شاالله ماموریتی که به عهده باشگاه بزرگ فرهنگی ورزشی مقاومت بسیج است انجام شود.
    - ان‌شاالله و ممنون از شما بابت وقتی که به ما دادید.
ارسال نظرات