با شهدای فتح خرمشهر؛

ولایتمداری همواره جزو اولویت های زندگی شهید ثرایی بود

مداح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام " شهید منصور ثرایی" در عملیات فتح خرمشهر، ۲۹ خرداد سال 1361 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۷۰
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این شهید والامقام چهار فرزند داشتند که در سن ۲۹ سالگی عازم جبهه شد، فرزند آخرشان شیرخوار بودند و اصلاً پدرشان را ندیدند، تحصیلاتشان سطح یک حوزه بوده و در آن زمان به آبادان رفتند و مشغول کار جوشکاری شدند و بعد از مدتی برگشتند و در سپاه، شغل پاسداری را ادامه دادند.

 پدرش مرحوم کرامت الله ثرایی مدرس قرآن بودند و مکتب خانه داشت و شهید منصور ثرایی هم از شاگردان پدرش بودند.

شهید منصور همیشه می‌گفت که ولایت را رها نکنید و این جزء اولویت هایشان در زندگی بود. همچنین نسبت به والدین خیلی مقید به احترام بود، بویژه به مادر خیلی احترام می گذاشت، وقتی که از جایی باز می گشتند، قبل از صحبت کردن با بقیه افراد منزل، اول به دیدار مادر می‌ رفتند و بعد از حال و احوال پرسی با والده، با بقیه صحبت می‌کرد.

شهید منصور ثرایی همیشه به نماز اول وقت اهمیت می داد و در کارهای فرهنگی مسجد محل نیز همکاری زیادی داشتند. 

 بخشی از متن وصیت نامه شهید منصور ثرایی وردنجانی

از خدا بترسید و به اسلام و قرآن عمل کنید و معصیت خدا نکنید، چرا که ما بر دوش جز بار گناه بار نداریم،   گوئی خبر از عاقبت کار نداریم. همه ی ما روزی خواهیم مرد این چند روز دنیا را بیهوده تلف نکنید، با یکدیگر خوشرفتار مهربان و صمیمی باشید.

به نماز اهمیت بدهید،نماز را پاکیزه بخوانید این چند روز دنیا را بیهوده و بدون نماز نگذرانید.

به نماز جمعه اهمیت دهید، چرا که نماز جمعه بود که به آمریکا فهماند ما زنده ایم و زیر بار او نخواهیم رفت.‌

امام را تنها نگذارید،ۀ امام نعمتی بود که خدا به ما داد و مردن را به ما آموخت در حالی که درست زندگی کردن را نمی دانستیم خدایا تو را شکر می کنیم که این نعمت بزرگ را به ما دادی.

دوست دارم در راه خدا کشته شوم چرا که جان از خداست و باید در راه او داده شود اصلا جان که از ما نیست پس چرا در اه خدا داده نشود.

چرا خودمان را زیر دست دیگران قرار دهیم چرا بعضی ها دوست دارند برده و نوکر باشند اصلا چرا باید آمریکا به ما زور بگوید این انقلاب از خداست و از طرف اوست این انقلاب همه چیز به ماداده به حرف آن هایی که بر علیه این انقلاب نقشه می کشند و هی نق میزنند گوش ندهید چرا که این انقلاب اگر هیچ چیز هم به ما نداده لا اقل ما را از زیر دست امریکا نجات داده و بیرون آورد و همین که ما در مقابل آمریکا می ایستیم و می گوییم "مرگ بر آمریکا" این از بزرگترین نعمات است، امروزه دیگر همه ی ما آزادیم امروز شما مردم می توانید در سیاست هم دخالت کنید کارهای مملکت به دست شماست جلوتر افتخار می کردیم که زیر بار آمریکاییم ولی اکنون قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ، از طرف خدا، نور و کتاب آشکاری به سوی شما آمد، امام عزیز را تنها نگذارید او نوری آشکار بود که از طرف خدا بر ماتابید.

ارسال نظرات