خبرهای داغ:
معاونت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ستاد کل نیرو‌های مسلح:

کارآمدی نقطه ثقل تحقق دولت اسلامی

شاهرود_ مسئول موزه و یادمان‌های دفاع مقدس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نقطه ثقل تحقق دولت اسلامی که باید کانون توجه بسیج باشد، کارآمدی است.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۷۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

کارآمدی نقطه ثقل تحقق دولت اسلامیبه گزارش خبرنگار بسیج، سردار عباس مطهری در نشست هم اندیشی نقش اقشار بسیج در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب (نقش اقشار در تحقق دولت اسلامی) در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، با اشاره به مراحل کمال انقلاب اسلامی توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: این مراحل شامل، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.
او افزود: از آذر ۱۳۵۸ که رای به قانون اساسی توسط ۹۹/۵ درصد مردم انجام شد، وارد مرحله دولت اسلامی شدیم و تاکنون در این مرحله هستیم.
معاونت سابق اردویی راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین، خاطر نشان کرد:، چون عقبه ۲۰۰ ساله دولت قاجار و پهلوی داریم و علوم انسانی هنوز اسلامی نشده است، در دولت اسلامی مانده ایم و رهبری تاکید دارند تا دولت اسلامی نشود جامعه اسلامی نمی‌شود، چون مردم به دین دولتمردان خود هستند.
او با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ۳۱شهریورماه ۱۳۹۹ اظهار کرد: مردم در دفاع مقدس نقش خود را پیدا کرده و نقش آفرینی کردند و مدل حضور مردمی در دفاع مقدس را در عرصه‌های مختلف جامعه باید پیاده کرد.
مسئول موزه و یادمان‌های دفاع مقدس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: بسیج کلید طلایی حل مشکلات اساسی انقلاب اسلامی است و رهبر انقلاب تاکید دارند، «هر کجا مسئولیت دارید آنجا را مرکز جمهوری اسلامی بدانید» و در پنجم آذر ۱۴۰۰ می‌فرماید «بسیج باید در جامعه گره گشایی کند.»
کارآمدی نقطه ثقل تحقق دولت اسلامیاو به سخن امام راحل اشاره کرد که فرمود «بسیجی‌ها ماموریت دادند حکومت جهانی اسلام را تشکیل دهید» و گفت: نقطه ثقل تحقق دولت اسلامی که باید کانون توجه بسیج باشد و ولایت و مردم و و دشمن روی این مورد اتفاق نظر دارند، کارآمدی است و دشمن کارآمدی‌های ما را نشان نمی‌دهد و ناکارآمدی‌ها را بزرگنمایی می‌کند.
مطهری گفت: اقتصاد ما بیمار است و عامل مشکلات داخلی و خارجی است، اما دشمن روی مقوله کارآمدی زوم کرده است.
او ادامه داد: ماموریت یک قشر و کانون کمک به ارتقا کارآمدی اداره یا سازمان یا نهاد در سطح شهرستان تا کشور بر اساس بیانات رهبر و اسناد بالادستی است.
مسئول سابق سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه مقدمه لازم انجام وظیفه، تشخیص وظیفه و مقدمه لازم آن شناخت واقعیات صحنه است، اظهار کرد: بسیج را دستورالعملی اداره نکنید و مدل حضور مردم را در اداره پیاده سازی کنیم.
او به آیه ۶۲ سوره نور اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی حاج قاسم این بود که آنجا که آقا می‌فرمود حاضر بود.
مطهری با اشاره به اندیشه ورزی و سخنان رهبری در این خصوص، گفت: بسیج نیاز دارد به هیات‌های اندیشه ورز، در رأس و لایه‌های بسیج در حوزه جنگ نرم و خدمت رسانی و دفاع از حرم و از تولید فکر تا اجرا و ارزیابی و اصلاح و پیشرفت بسیج توجه کنند.
او اضافه کرد: بسیج به مثابه یک بدن نیست بلکه اعضا باید با مغز مرکزی هماهنگ باشند و در هیأت اندیشه ورز، راهبرد نگاری مورد توجه باشد و هیأت اندیشه ورز به ما می‌گوید چکار باید بکنیم و هیأت رصد گر می‌گوید چکار کردیم.
مطهری با اشاره به اینکه هیأت اندیشه ورز تصمیم ساز است و جهت می‌دهند و راهبرد نگاری می‌کند، گفت: در کنار هیأت‌های اندیشه ورز، هیأت‌های رصدگر نیاز است و نیاز به حلقه‌های میانی و مسئله محوری که حلقه واسطه مردم و مدیران باشند مورد توجه است.
او تاکید کرد: اگر بسیج خوب عمل کند، مدیران، بسیج را بازوی قوی فکری و اجرایی خود حس می‌کنند و مسئله محوری مورد تاکید رهبری انقلاب است و برنامه هفتم توسعه هم بر این امر توجه داده شده است.
کارآمدی نقطه ثقل تحقق دولت اسلامیفرمانده اسبق سپاه شاهرود ادامه داد: برای اینکه بسیج به کارآمدی کمک کند یکی از الگو‌های آن می‌تواند سند تحول قوه قضاییه باشد و راهبرد راهکار کلان و ساختار هیاتی طراحی شود.
او به وظیفه‌های ستاد بسیج نسبت به سطح اشاره کرد و افزود: جهت‌گیری، بسترسازی، توانمندسازی، رصد و اشراف و انگیزه بخشی از ویژگی‌های ستاد به سطح بسیج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها