خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیر آبفای شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه مردم خود مروجین فرهنگ صحیح مصرف آب باشند، گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک فدک شاهرود تا شهریورماه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۸۹
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

مردم مروجین فرهنگ صحیح مصرف آب باشند/راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهرک فدک شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، ابراهیم باقری در جمع انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر بسیج رسانه شهرستان شاهرود با اشاره به شبکه فاضلاب شاهرود، گفت: الان ۱۲۰ کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب در شهر شاهرود انجام شده است و با توجه به ایجاد شهرک‌های جدید، ۲۰۰ کیلومتر دیگر شبکه گذاری نیاز است و ۱۲ کیلومتر هم خط انتقال دارد.
او افزود: اکنون ۱۵ هزار انشعاب شبکه فاضلاب داریم و از نوادر شهر‌هایی هستیم که دو تصفیه خانه فاضلاب داریم اول در منطقه سعدآباد است و دوم در شهرک فدک، چون پایین‌تر از خط انتقال است و تصفیه خانه جدید در این منطقه ایجاد می‌شود و تاکنون پیشرفت فیزیکی آن ۸۵ درصد بوده و پیمانکار قول داده تا تا شهریور ماه وارد مدار شود.
او خاطر نشان کرد: شبکه داخل شهرک فدک به جهت جمع آوری فاضلاب انجام و انشعاب هم وصل شده و منتظر این هستیم تصفیه خانه به مدار وارد شود و استفاده کنند.
مدیر آبفای شهرستان شاهرود یا بیان اینکه همیشه ۳۰ درصد کارکنان ما در شبانه روز درگیر کار هستند، افزود: گرمای چند روز اخیر نسبت به متوسط سالیانه زیاد و طولانی مدت است و شبانه روزی است و تمام منابع آبی ما در مدار و مصرف بالاست.
او با اشاره به اینکه باید مروجین فرهنگ صحیح مصرف آب فعال شوند، مردم خودشان باید به هم متذکر دهند و ما نمی‌توانیم برای ۶۰۰ کیلومتر شبکه آب مامور بگذاریم.
باقری با بیان اینکه تعرفه‌های آب بها به سمتی رفته که در مصرف بالا افزایش نرخ بسیار داریم و عامل بازدارنده است، گفت: اگر مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت کند افزایش آب بها نداریم، اما اگر رعایت نکنند تعرفه بالا می‌رود.
او به برداشت‌های غیرمجاز در شهرستان نیز اشاره کرد و این موضوع را می‌عاملی مهم در امر تامین آب عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها