خبرهای داغ:

دولت داوزدهم هیچ اعتباری برای فنس‌کشی محدوده عبور یوز‌ها اختصاص نداد!

شاهرود_اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اعلام کرد: اعتباری برای فنس‌کشی محدوده عبور یوز‌ها به شاهرود داده نشده و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی محدوده عبور این گونه ارزشمند نیاز است.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۰۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

دولت روحانی هیچ اعتباری برای فنس‌کشی محدوده عبور یوز‌ها اختصاص نداد!به گزارش خبرگزاری بسیج، در روز‌های اخیر، در پی اطلاع‌رسانی مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه کردند و با لاشه تلف‌شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبه‌رو شدند.
این هشتمین یوزپلنگی است که در یک دهه اخیر بر اثر تصادف با خودرو‌های عبوری از جاده‌ها از بین رفته است.
نبود دوربین کنترل سرعت، کمبود روشنایی و نبود زیرگذر یا روگذر استاندارد از مهم‌ترین دلایل کشته شدن یوز‌ها در این محور است.
اما، در پی تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ ایرانی بر اثر برخورد با خودرو‌های عبوری در محور عباس آباد- میامی، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان برای رسانه‌ها متنی ارسال کرده که در آن آمده است: سال ۹۵ پروژه‌ای تحت عنوان اجرای فنس ویژه حفظ یوزپلنگ ایرانی در حدفاصل محور میاندشت- عباس‌آباد در طرح ۱۳۰۳۰۱۶۲۵۷ از محل اعتبارات ابلاغی به اداره کل ابلاغ شد.
سال ۹۷ و ۹۸ نیز علی‌رغم پیگیری‌های مستمر در هیچ مرحله‌ای، ابلاغ اعتباری در این خصوص انجام نگرفت.
با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از یوز‌ها و پیگیری‌های متعدد اداره کل راه و ترابری وقت، هیچ‌گونه تخصیصی بابت این پروژه داده نشد.
پیرو پیگیری‌های متعدد و اعلام شفاهی سازمان‌های مرتبط، عملیات فنس‌کشی رأسا توسط حفاظت محیط‌زیست استان انجام خواهد گرفت.
برای اجرای عملیات روشنایی به طول ۲۰ کیلومتر از مسیر محدوده عبور یوزها، اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز است و در صورت تأمین اعتبارات لازم، عملیات اجرایی محقق خواهد شد.
برای ایمنی محور و ترافیک عبوری آن نسبت به نصب تابلو‌های ارسالی محیط‌زیست کشور در نقاط تعیین‌شده بازدید میدانی مشترک به اتفاق مسؤول کشوری حفاظت از یوز‌ها اقدام شد.
در راستای آشکارسازی و ایمن‌سازی محور نسبت به نصب چراغ چشمک‌زن و تابلو‌های محدودیت سرعت در نقاطی که با هماهنگی نمایندگان اعزامی محیط زیست تعیین شده بود، اقدامات لازم صورت گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها