خبرهای داغ:

نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان «کودک» هستند

شاهرود_مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: بیش از نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان را کودکان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۸۴
|
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان «کودک» هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از شاعران، نویسندگان و فعالان حوزه کودک در شاهرود با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در کتابخانه عمومی شهرک البرز شاهرود برگزار شد.
مراسم تجلیل از شاعران، نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، سیدابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود، علی قنبریان عضو شورای شهر شاهرود و جمعی از فعالان حوزه کودک در بخش کودک کتابخانه عمومی شهرک البرز برگزار شد.
محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست گفت: با حضور ارزشمند نیروی انتظامی هر روز و هر لحظه شاهد امنیت و آسایش و آرامش در میهن اسلامی خصوصاً در استان سمنان هستیم.
او ملاقات با نویسندگان و فعالان حوزه کودک را باعث افتخار دانست و عنوان کرد: همه ما به اهمیت و نقش کودکان برای آینده هر اجتماع و هر جامعه‌ای واقف هستیم و با زحماتی که فعالان این حوزه در طول سال متحمل می‌شوند، امیدواریم بتوانیم در آینده‌سازی فرزندان ایران نقش داشته باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌شدت به حوزه کودک اهمیت می‌دهد، افزود: اگر تلاش کنیم کودکان و نوجوانان از سنین ابتدایی با کتاب‌خوانی مأنوس شوند، در آینده جامعه‌ای شاداب و پویا خواهیم داشت و کتاب جزو ضروریات اصلی هر خانه و خانواده‌ای قرار می‌گیرد.
طاهریان دغدغه اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را بخش کودک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه بیش از نیمی از جمعیت اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را کودکان تشکیل می‌دهند که جای افتخار است و این موضوع باعث شده در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی تغییرات چشمگیری ایجاد شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: اکنون در کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی برای کوکان در حال برگزاری است و تقریباً همه کتابخانه‌های عمومی استان بخش فاخر و خوبی را به کودکان اختصاص داده‌اند.
او به برگزاری جشنواره دوسالانه قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و از فعالان حوزه کودک خواست تا در این جشنواره شرکت کنند.
در ادامه نویسندگان حاضر در این جلسه نیز با طرح دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت موجود، مشکلات چاپ و نشر، مسائل و مشکلات و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند و خواستار توجه جدی‌تر مسؤولان به حوزه کودک و نوجوانان شدند.
در پایان این نشست، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس شورای شهر شاهرود از نویسندگان و فعالان این حوزه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها