به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛

مصطفی قلی زاده علیار؛ شاعر، نویسنده و روزنامه­ نگار ارومیه:

مسئولان و مقررات موجود و اساتید دانشگاهی و دانشجویان و وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت اطلاعات و ... نیازی فوری به یک تکان جدی و تجدید نظر مسئولانه دارند و الا "زلف معشوقه به دست دگران خواهد بود"!
کد خبر: ۹۴۶۶۷۶۱
|
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

مصطفی قلی زاده علیار؛ شاعر، نویسنده و روزنامه­ نگار ارومیه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص وقایع اخیر گفت: ایران از سپیدم پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن۵۷ تا امروز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱، همواره درگیر انواع فتنه ­های ساماندهی شده از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده، که گاه شکل نرم و سیاسی و فکری و زیرآبی داشته و گاه هیبتی خشن و تخریب اغتشاشی. گاهی هم همه جانبه بوده که صورت "جنگ ترکیبی" به خود گرفته از اعتراضات خیابانی و شعار تا جنگ تحمیلی و ترور مردم و مسئولان و تخریب اماکن مذهبی و تجاری و عمومی و فحاشی و تحریف و جعل و شانتاژ و انفجار و آتش زدن ماشین­ ها و مغازه ­های مردمی و مراکز دولتی و ...  از اول انقلاب تا امروز این دشمنی­ها را به طرق مختلف دیده­ایم که آخرینش "اغتشاشات و جنگ ترکیبی و نیابتی وهمه جانبه فعلی" است که از اواخر شهریور ۱۴۰۱ با سوژه قرار دادن مرگ مهسا امینی و ادعای دروغین قتل وی در رسانه­ های بیگانگان، کلید خورد و از تهران شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.

 وی در ادامه در خصوص درس هایی که باید از وقایع اخیر گرفته شود گفت: من که جوان دوره انقلاب و شاهد عینی و زنده حوادث دهه شصت بوده ­ام و هستم و از اول تا حال، اوضاع این ۴۴ را دیده ­ام، می­خواهم به یک زاویه تاریک و کمتر مورد توجه این همه فتنه و اغتشاشات آشکار، اشاره کنم و آن درسی است که بایستی از آن فتنه می­گرفتیم و نگرفته ­ایم و درسی که از این اغتشاش اخیر و فتنه فعلی باید بگیریم!اولا؛ یکی از مظاهر زشت و شگفتی زای اغتشاشات شهریور و مهر و آبان ۱۴۰۱، حضور فعال سلبریتی­ ها و برخی چهره­های مشهور و جهانی ایران در جبهه فتنه­انگیزان و آشوبگران و طرفداری قرص و محکم از اغتشاشات ضد ایرانی است! سلبریتی ­هایی که با پول و امکانات مردم در داخل ایران به نان و نوای ملی و گاه جهانی رسیده و به شهرت و ثروت دست یافته ­اند اکنون با وقاحت تمام از سر خوان ملت ایران برخاسته، نمک نشناسانه پشت پا به ملت و کشور خویش زده، خائنانه در خدمت دشمنان ایران ایستاده، همچنان وقاحت نشان می­ دهند.چرا در جنگ ترکیبی و ویرانگر علیه ایران، آشکارا و مصرّانه به صف اغتشاشات پیوستند و هنوز هم به دشمنان ایران سواری می­دهند؟! متاسفانه ما مردم عادی و وطندوست، از قهرمانان و سلبریتی­ ها و چهره­ های مشهور هنری و ورزشی و ادبی مان، فقط انتظار قهرمان شدن داشته­ایم و هرگز آنان را صاحب رسالت ملی و حافظ منافع وطنی و انقلابی در مقابل دشمنان ندانسته­ ایم و چنین انتظاری هم اصلا نداشته ­ایم!از طرفی، مسئولان و مدیران ورزشی و هنری و نمایندگان مجلس و دولت مردان و دستگاه امنیتی و قوه قضائیه هم هیچ حدود و ثغور قانونی و وظایف ملی برای مشاهیر و سلبریتی ­ها و چهره­ های تاثیرگذار ورزشی و هنری و ادبی و فرهنگی و فکری و رسانه ­ای، تعریف نکرده و مقابل چشم و جلو پای این طوایف نگذاشته ­اند. سلبریتی­ ها همواره رها بوده ­اند و در میان انبوه ناز و نعمت و پول وتشویق و کف زدن­های ملت و مسئولان به شکل بی رویه فربه شده­ اند، لذا موقعیت خود را نشناخته، خودسرانه پروده و به جایگاهی بلند رسیده ­اند. بنابراین اکنون به خود اجازه می ­دهند که عامدانه یا جاهلانه، در صف دشمنان کشور و ملتشان قرار بگیرند! و چقدر ابلهانه و فضاحت بار! خلاصه، باید هم مردم و هم مسئولان، در نگاه به سلبریتی­ ها و تعامل با آنان، کمی تجدید نظر کنند.ثانیا؛ ورود جدی تعدادی از دانشجویان برخی دانشگاه ­ها به صف آشوبگران و مباشرت­شان در تخریب مراکز و اهانت به ارزش ­ها و مشارکت در ترور و قتل مردم و نیروهای نظامی و بسیجی است و بسیار جای تاسف. تاسف از غفلت سنگین مسئولان دانشگاهی و دستگاه امنیتی از دانشگاه ­ها.درسی آشکار و غیرقابل انکار که از قضایای اخیر باید آموخت این است که برخی دانشگاه­ ها بیش از آنکه روی پرورش جنبه ­های علمی و اخلاقی و تعهد ملی دانشجویان سرمایه­ گذاری کنند، آنها را به حال خود رها کرده، دانشگاه­ ها را در اختیار دشمنان مرئی و نامرئ گذاشته ­اند و این خطرناکتر از خیانت سلبریتی­ هاست.

مصطفی قلی زاده علیار در انتها افزود: مسئولان و مقررات موجود و اساتید دانشگاهی و دانشجویان و وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت اطلاعات و ... نیازی فوری به یک تکان جدی و تجدید نظر مسئولانه دارند و الا "زلف معشوقه به دست دگران خواهد بود"!

ارسال نظرات