۱۱ معدن استان زنجان در اراضی موقوفه واقع هستند/تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه

زنجان - جلسه تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۷۹۹۳
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛این جلسه با حضور حجت الاسلام کرمی، مدیرکل اوقاف و دکتر برمک، مشاور اقتصادی اداره کل اوقاف زنجان در امور معادن ، سید حسینی رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان ، حجت الاسلام خدابنده لو، رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر برگزار گردید.
۱۱ معدن استان در اراضی موقوفه واقع هستند/تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه

سید جعفرسید حسینی رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت:در این جلسه درباره بحث جانمایی معادن موقوفه واقع در شهرستان ابهر مشخص و میزان حقوق متصور موقوفه در آن از لحاظ فنی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی ادامه داد:11 معدن در استان زنجان در اراضی موقوفه واقع شده اند که از این تعداد 7 معدن در شهرستان ابهر، 3 معدن در شهرستان خدابنده و 1 معدن هم در شهرستان ماهنشان واقع شده است.

سید حسینی تصریح کرد:وجود این تعداد معادن واقع در اراضی موقوفه جدیدا و در سالهای اخیر مشخص شده اند و در تلاش هستیم که میزان حق و حقوق موقوفه در این معادن را بصورت کاملا کارشناسی شده و از طریق قانونی و رسمی مشخص نموده و در آینده نزدیک اجرا نماییم.

این مسئول بیان کرد:بی شک واقفین خیراندیشی که سالها پیش ازخود گذشتگی کرده و این اراضی ارزشمند را که ملک طلق آنان بوده به خاطر نیت های والایی که برای خدمت به مردم و جامعه خود داشتند وقف نموده اند ، اکنون چشم انتظار اجرای نیات خود از قبیل مساعدت به نیازمندان و دارو و درمان بیماران ، کمک به ایتام و دانش آموزان و طلاب کم درامد یا برگزاری مجالس تبلیغ و ترویج دین یا عزاداری امام حسین علیه السلام هستند .

حسینی خاطرنشان کرد: به لطف خدا در بحث پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استانهای پیشتاز در کشور هستیم و تعامل خوبی با بهره برداران معادن داریم تا امور از طریق مجاری قانونی حل و فصل شده و طرفین به حقوق عادلانه خود بر اساس قانون دست یابند.

وی تاکید کرد:اوقاف به عنوان سازمان متولی موقوفات در مرحله اول موظف است که وقفیات را حفظ و حراست نموده و از تغییر و تبدیل آن جلوگیری کند و در مرحله دوم مقدمات قانونی مورد نیاز برای اجرای نیات واقفین را فراهم آورد و در نهایت ما بایست موقوفات را به درآمد شایسته مطابق با وضعیت و موقعیت هر موقوفه برسانیم تا این درآمد صرف اجرای نیات واقفین شود.

ارسال نظرات