خبرهای داغ:

مقوله اشتغال جوانان تحصیل کرده مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اشتغال و بازار کار در رشته های فنی و مهارتی است گفت: مقوله اشتغال جوانان تحصیل کرده باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۴۱
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و هیئت همراه اظهار داشت: یکی از ضرورتهای امروز جامعه توجه به اشتغال جوانان تحصیل کرده است که دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی می تواند در این زمینه به خوبی نقش آفرینی کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با تاکید بر این نکته که تحصیل کرده های بیکار در رشته های غیرمهارتی هستند، گفت: اشتغال و بازار کار در رشته های فنی و مهارتی است.
وی با تاکید بر اشتغال آفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت کارآفرینی و اشتغال اقدامات خوبی انجام داده است.
‌حجت الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی بر تاثیر فراوان دیدگاه تربیتی در کنار دیدگاه علمی در دانشگاه تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای به جهت توسعه و رونق تولید و کاهش بیکاری تاکید کرد.
وی همچنین آغاز سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداوند را پیشاپیش تبریک گفت و آرزو سالی پر خیر و برکت برای همگان کرد.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان: هدف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروهای ماهر، خلاق، کارآمد و مهارتی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، دکتر علیرضا عزالدین و هیئت همراه با حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، پیرامون دانشگاه فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی، دیدار و گفتگو کردند
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در بدو شروع به کار خود در این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان نقش مهمی در حوزه اشتغال، کارآفرینی و تربیت تکنسین مهارتی دارد
علیرضا عزالدین با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور است، افزود : بیش از 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای، جذب بازار کار می شوند
وی بیان داشت : دانشگاه فنی وحرفه ای ارتباط نزدیکی با حوزه صنعت و بازار کار دارد و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه به عنوان کارآفرین توانسته اند در حوزه اشتغال و رفع نیازهای جامعه نقش آفرینی نمایند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت پذیرفته در دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان اشاره کرد وگفت: هم اکنون در 50 رشته کاردانی و کارشناسی بیش از 3000 دانشجو در رشته های مختلف فنی وحرفه ای و کشاورزی در سطح استان مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای مهارتی و اشتغال‌زا است، افزود: دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان یک دانشگاه مهارت محور با تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست می تواند گام مهمی در مسیر اشتغال بردارد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از افزایش 15 درصدی پذیرفته شدگان این دانشگاه در هر 4 دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای منطبق بر نیاز صنعت و بازار است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت پذیرفته فرهنگی در این مجموعه دانشگاهی گفت: دبیرخانه کانون های خبر، رسانه و فضای مجازی و همچنین مشاوره شغلی و تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان واگذار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها