خبرهای داغ:
آیت الله علما در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

"رمضان"، از اسماءالله است/شب‌های قدر، اوج رحمت و مغفرت الهی برای انسان هاست

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ماه مبارک رمضان، "ضیافت الله" است، "رمضان"، از اسماءالله است، باید با عظمت از ماه مبارک رمضان نام برد.
کد خبر: ۹۵۰۰۱۹۲
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج در بیان منزلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، "ضیافت الله" است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: "رمضان"، از اسماءالله است، باید با عظمت از ماه مبارک رمضان نام برد.

آیت الله علماء با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، منزلت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شد، بالاترین لطف خداوند متعال به انسان مسئله "هدایت" است و خداوند متعال در این راستا قرآن کریم را به عنوان چراغ هدایت بر قلب پیامبر گرامی اسلام حضرت محم مصطفی (ص) نازل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم در بین تمامی ماه ها، تنها از ماه مبارک رمضان "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ" در سوره مبارکه بقره نام برده است.

آیت الله علماء با تأکید بر اینکه کتب آسمانی مانند "تورات و انجیل" در کنار "لوح‌ها و قوانین" قبل از اسلام در ماه روزه به پیامبران الهی نازل شده است، گفت:" هدایت"، لطف بزرگ الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شب‌های قدر، اوج رحمت و مغفرت الهی برای انسان هاست، تصریح کرد: سرنوشت انسان‌ها در این شب‌ها رقم می‌خوردو مردم در مراسم احیا و به ویژه قرآن بر سر گرفتن از خداوند متعال طلب بخشش و مغفرت دارند.

آیت الله علما با بیان اینکه تلاوت یک آیه از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، معادل ختم قرآن کریم است، اضافه کرد: مردم باید به طور ویژه در این ماه اونس خاصی با قرآن کریم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تأکید براینکه دعا، نماز، روزه، غسل و فضیلت‌های شب هلول ماه مبارک رمضان، مناجات و دعای حضرت امام صادق (ع)، دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه، دعای امام جواد (ع)، دعای حج و دعای حضرت محمد (ص) در شب اول ماه مبارک رمضان توصیه شده است.

آیت الله علماء اظهار داشت: زیارت امام حسین (ع)، غسل و صدقه دادن در ماه مبارک رمضان در فهرست اعمال ماه میهمانی خداست.

ت/2623
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها