رئیس پلیس فتا استان زنجان خبر داد

کلاهبرداری از طریق ثبت نام اینترنتی دانش‌آموزان

رئیس پلیس فتا استان زنجان در خصوص کلاهبرداری از طریق ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان یا خرید اینترنتی کتب مدرسی هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۹۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: با عنایت به اینترنتی شدن ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و خرید کتب درسی، برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت با ترفند‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

وی تأکید کرد: با عنایت به افزایش تبلیغات اغواکننده تحت عناوین «ثبت نام مدارس دولتی و غیرانتفاعی» در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی، والدین برای ثبت‌نام اینترنتی فرزندان خود از طریق وب سایت رسمی آموزش و پرورش اقدام و از هرگونه ثبت‌نام در سایت‌های اینترنتی متفرقه و غیرمجاز خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: والدین در هنگام ثبت‌نام اینترنتی فرزندان خود حتماً آدرس وب سایت ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی وارد و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند و به اطلاعیه‌های صادر شده از سوی اداره آموزش و پرورش توجه و هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد می‌کند، تصریح کرد: پیشگیری از این‌گونه موارد، دقت بالای شهروندان در استفاده از این فضا را می‌طلبد.

آدینه‌لو گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
ارسال نظرات