اعطای نشان فداکاری به شهید «مصطفی یدالهی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «مصطفی یدالهی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۰۶
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «مصطفی یدالهی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاد، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید مصطفی یدالهی، دهم دی ۱۳۳۱ در دهستان بلدستی از توابع شهرستان شهرضا و در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد. سپس به دلیل علاقه و اشتیاقی که به ارتش و شغل نظامی‌گری داشت، سال ۱۳۵۰ به استخدام ارتش درآمد. پس از طی دوره‌های مختلف دانشکده و سپس مقدماتی پیاده، به لشکر ۲۸ سنندج منتقل شد.
شهید یدالهی با معنویت و اخلاصی که در وجودشان بود در تمامی مسئولیت‌ها و امور محوله موفق و پیروز بود به طوری‌که چندین بار در دستور تیپ و لشکر مورد تشویق قرار گرفت.

وی مسئولیت‌هایی از قبیل فرمانده دسته ادوات و فرماندهی گروهان ۱ گردان ۱۱۶ تیپ ۲ را به عهده داشت. از آغازین روز‌های غائله ضدانقلاب در کردستان، در این منطقه حضور داشت و تا زمان شهادت در بیشتر مأموریت‌های پاک‌سازی ایفای نقش کرد.
سرانجام شهید مصطفی یدالهی ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ در درگیری با عناصر ضدانقلاب، خون پاکش را تقدیم شجره نوپای انقلاب اسلامی کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات