مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان:

واقعه غدیر بیانگر جایگاه ولایت در حاکمیت الهی است

حجت الاسلام رضایی گفت: هدف از غدیر و تعیین جانشین پیامبر، بیان جایگاه امامت و ولایت در حاکمیت الهی و همچنین ضرورت اجماع و وحدت بین مسلمین برای تشکیل امت اسلامی بود.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۱۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: مسئله‌ی امامت و تعیین امیرالمؤمنین (علیه‌ السلام) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلی الله‌علیه‌واله‌وسلم) یک حادثه‌ی بسیار بزرگ و پرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است.

رضایی افزود: معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله‌ی مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه می کند.

وی ادامه داد: ماجرای غدیر فقط نصب یک جانشین برای پیغمبر نبود. غدیر دو جنبه دارد: یکی جنبه‌ی نصب جانشین است. جنبه‌ی دیگر قضیه، توجه دادن به مسئله‌ی امامت است؛ امامت با همان معنائی که همه‌ی مسلمین از این کلمه و از این عنوان می فهمیدند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: امامت یعنی پیشوائی انسانها، پیشوائی جامعه در امر دین و دنیا؛ این یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است. این‌طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، رها و بی اعتنا باشد. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است.

رضایی گفت: تعیین امیرالمؤمنین هم  که مظهر تقوا و علم و شجاعت و فداکاری و عدل در میان صحابه‌ی پیغمبر است ، ابعاد این مدیریت را روشن می کند. معلوم می شود آنچه از نظر اسلام در باب مدیریت جامعه اهمیت دارد، اینهاست.

وی افزود: کسانی که امیرالمؤمنین را به جانشینی بلافصل هم قبول ندارند، در علم و زهد و تقوا و شجاعت آن بزرگوار و در فداکاری او برای حق و عدل، تردید ندارند؛ این مورد اتفاق همه‌ی مسلمین و همه‌ی کسانی است که امیرالمؤمنین (علیه السلام) را می شناسند. این نکته نشان می دهد که جامعه‌ی اسلامی از نظر اسلام و پیغمبر، چه نوع مدیریت و زمامداری و حکومتی را باید به عنوان هدف مطلوب دنبال کند.

حجت الاسلام رضایی گفت: هدف از غدیر و تعیین جانشین پیامبر، بیان جایگاه امامت و ولایت در حاکمیت الهی و همچنین ضرورت اجماع و وحدت بین مسلمین برای تشکیل امت اسلامی بود.

ارسال نظرات