درحرم امامزاده محمدحنفیه (ع)لردگان برگزارشد؛

مراسم سوگواری خامس آل عبا

مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان علیه السلام و یاران با وفایش حرم امامزاده محمدحنفیه علیه السلام میلان بابااحمدی ،فلارد لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۳۹
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌ امین خالدی با تسلیت شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش گفت :روز عاشورا با روز های دیگر خیلی فرق دارد اگر انسان درست درک کند نیازی به روضه‌خوان سخنران و مداحی ندارد زیرا مصیبت آنقدر عظیم، سنگین وجانسوز هست به هیچکدام نیاز ندارد .

کارشناس مسایل مذهبی به نماز آخر خامس آل عبا اشاره کرد و ادامه داد:در روز عاشورا هرچه روخورشیدبالا می آمد،چهره نورانی حضرت امام حسین علیه السلام نورانی تر می شد و زمانی شد که باید نماز بخواند، امام علیه السلام که عاشق خدا و عبادت پروردگار عالم بود در میدان نیرد آخرین نمازش را در ظهر عاشورا و در زیر باران تیر و نیزه اقامه کردند.

حجت الاسلام‌ خالدی گفت: در ظهر عاشورا که تنور جنگ به شدت گرم و درگيري و نبرد به نهايت درجه حدّت خود رسيده بود، وقتي صحبت از نماز شد، فرمودند"ذکرت الصّلاة جعلک الله من المصلّين نعم هذا أوّل وقتها ثم قال: سلوهم أن يکفّوا عنّا حتي نصلّي" نماز را به يادمان آوردي خدا تو را از نمازگزاراني قرار دهد که به ياد او هستند، اکنون اول وقت آن است، از دشمنان بخواهيد که دست از جنگ بشويند تا نمازمان را بخوانيم و چون آنها حاضر به تعطيل کردن جنگ نشدند، سعيدبن عبدالله حنفي و زهيربن قين پاسداري از جان حضرت سیدالشهدا علیه السلام در حال نماز را به عهده گرفتند و در نهايت، اين دو شهيد سعيد، فداي نماز شدند.

کارشناس مسایل مذهبی به ویژگی های آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و افزود:  آخرین نماز امام حضرت حسین علیه السلام سه خصوصيت برجسته "جماعت"، "اول وقت " و" علني بودن" را داشت.

 اقامه نماز جماعت،قرائت دعای عهد،قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی ذکر مصیبت، مداحی سینه زنی از دیگر برنامه های مراسم سوگواری خامس آل عبا در روز عاشورا بود.

ارسال نظرات