خبرهای داغ:

تقویت باورهای دینی و فضایل اخلاقی عامل پیشگیری از طلاق

شاهرود_رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: تقویت باورهای دینی و فضایل اخلاقی مهمترین عامل پیشگیری از طلاق است.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۴۹
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
تقویت باورهای دینی و فضایل اخلاقی عامل پیشگیری از طلاقبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه تقویت باور‌ها و فضایل اخلاقی موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، گفت: خانواده بنیادی‌ترین نهاد جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد را برعهده دارد.
امام جمعه شاهرود افزود: یکی از باور‌های دینی که باید در بنیان خانواده تقویت شود مقاومت در برابر مشکلات است که اگر این مقاومت استمرار داشته باشد، بنیان هیچ خانواده‌ای از بین نمی‌رود.
او به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: آن‌هایی که به وحدانیت خداوند ایمان آوردند و در پی آن در برابر مشکلات مقاومت و ایستادگی کردند خداوند به آنان وعده بهشت و کمک از امداد‌های غیبی داده است.
امینی با بیان اینکه مقاومت اگر در حوزه‌های گوناگون از جمله فرهنگی، امنیتی و اقتصاد باشد، خدواند یاری گر است، اظهار داشت: هر موفقیتی برای دنیا و آخرت در صورتی محقق می‌شود که پای هدف آن مقاومت باشد.
امام جمعه شاهرود به مقاومت امام حسین (ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: راه، مکتب و مرام ایشان برای همه دوران‌ها زنده است و برای این مقاومت امداد‌های غیبی زیادی از جمله محرم، عاشورا و اربعین به یادگار مانده است.
او با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با فرهنگ مقاومت شکل گرفت، ابراز داشت: امروزه در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق خانواده‌ها با کمترین مشکل مقاومت خود را از دست داده و این خیمه مقدس را ویران می‌کنند.
امینی تقویت باور‌های دینی و فضایل اخلاقی را مهمترین عوامل پیشگیری از طلاق برشمرد و افزود: مسوولان و متولیان در جامعه باید تلاش کنند که فرهنگ مقاومت در همه حوزه‌ها شکل گیرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اربعین در ایجاد فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارد، ابراز داشت: امسال بیشتر مردم توفیق پیاده روی اربعین در عراق را ندارند، اما آیین پیاده رویی در شاهرود در مسیری که امنیت و بهداشت در آن رعایت شود، انجام خواهد شد.
استفاده از ظرفیت فرهنگ و رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: ظرفیت فرهنگ و رسانه برای کاهش مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ظرفیت بالایی است.
رضا مهدیان با بیان اینکه از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی نیز می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره برد، افزود: به همین منظور شورای فرهنگ عمومی شهرستان با پیگیری و فعال کردن کمیته تخصصی کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع طلاق در جهت کاهش این آسیب اجتماعی در جامعه گام مهمی برداشته است.
او با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشند، تصریح کرد: دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی نشست‌هایی ماهانه‌ای برگزار می‌کند و گزارش عملکرد به صورت فصلی در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها