سردار جوانی:

محاصره تبلیغاتی دشمن باید شکسته شود/باید شاخص‌های دانشگاه اسلامی را درست تبیین کنیم

معاون سیاسی سپاه گفت: جهاد تبیین مقابله با تحریف است. مقابله با تصویرسازی‌های غلطی است که از انقلاب، نظام و رهبری صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۷۸
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

همایش مسئولین استانی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای با موضوع نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی اساتید بسیجی با حضور سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، سردار جوانی طی سخنانی در این نشست گفت: تحول اساسی در نظام آموزشی از مهدکودک تا سطوح عالی تکمیلی، با نگاه شهید سلیمانی شدنی است، برای همین هم مقام معظم رهبری فرمودند که به شهید سلیمانی به‌عنوان یک مکتب نگاه شود. اگر به‌عنوان یک تغییر و تحول هستیم آشنایی با شهید سلیمانی می‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: در مکتب شهید سلیمانی ولایتمداری یک عنصر برجسته است. ما اگر در ۴۲ سال گذشته در حوزه‌های مختلف موفق بوده‌ایم، به‌خاطر این است که بیانات رهبر انقلاب را پیاده کردیم و اگر در حوزه‌هایی هم ناموفق بودیم، به‌خاطر این است که بیانات رهبر انقلاب در آن حوزه‌ها پیاده نشده است.

معاون سیاسی سپاه گفت: ما در خیلی از حوزه‌ها پیشرفت‌های بزرگی را علی‌رغم همه تحریم‌ها و مشکلات داشتیم، ‌اشکالاتی هم داریم که باید برطرف شوند، ما الان با توجه به شکل‌گیری مجلس و دولتی انقلابی یک فرصت طلایی پیدا کردیم برای اسلامی‌ کردن دانشگاه‌ها. البته باید تعریف درستی از اسلامی ‌کردن داشته باشیم.

سردار جوانی تأکید کرد: باید شاخص‌های دانشگاه اسلامی را درست تبیین کنیم. اگر ما امروز در کشور ناهنجاری‌ها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم، قطعاً به‌خاطر این است که دانشگاه‌ها اصلاح نشده و باید این کار انجام شود و ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بالایی برای این کار است.

وی گفت: مدیریت ما باید برای اسلام در دانشگاه اصالت قائل باشد. ما در سال‌های گذشته داشتیم کسانی که در حد مشاور رئیس‌جمهور بودند و می‌گفتند اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در مدار غرب قرار بگیریم! این در حالی است که اسلام تأکیدات بسیاری درباره دانش و پیشرفت دارد.

معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به یکسری اولویت‌ها‌ اشاره می‌کنند که ما باید آن اولویت‌ها را در محیط‌های علمی‌و دانشگاهی و جامعه جدی بگیریم.

سردار جوانی با‌ اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که جامعه ما در یک محاصره تبلیغاتی قرار گرفته است، این محاصره تبلیغاتی با یک هدفی انجام شده و تبلیغاتی برای تصرف ذهن و قلب مردم ما صورت می‌گیرد. دشمن می‌گوید اگر اینها را تصرف کنیم می‌توانیم خاک را هم تصرف کنیم. این محاصره باید شکسته شود.

وی گفت: ببینید در سال‌های گذشته غربی‌ها به چه فیلم‌هایی از ایران جایزه داده‌اند! اینها با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: جهاد تبیین مقابله با تحریف است. مقابله با تصویرسازی‌های غلطی است که از انقلاب، نظام و رهبری صورت می‌گیرد. شما دیدید در ماه‌های اخیر بحث کمبود واردات واکسن را به رهبر انقلاب نسبت دادند. اما در نهایت دیدیم میلیون‌ها دُز واکسن وارد شد و الان در خیابان‌ها و کوچه‌ها منتظرند تا مردم بیایند واکسن بزنند. مشکل واکسن حل شد چون دیگر نمی‌گفتند برای واردات واکسن باید اف‌ای‌تی‌اف را امضا کنیم. مشکل را با تلاش و کوشش حل کردند.

ارسال نظرات