مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان دُز اول واکسن کرونا رادریافت کرده‌اند

زنجان -مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ، گفت: از زمان آغاز تزریق واکسن کرونا تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۵۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان ؛ حسن مظفری با بیان اینکه مدارس روستایی زنجان که تعداد دانش آموزان آن ها کمتر از ۱۵ نفر است، از سوم مهرماه بازگشایی شده اند، گفت: این دانش‌آموزان به صورت حضوری و تمام‌وقت در کلاس‌های درس حضور دارند.

بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان دُز اول واکسن کرونا رادریافت کرده‌اند

 

 

وی تصریح کرد: تدریس در کلاس های حضوری در مدارس روستایی که تعداد دانش‌آموزان آن ها بالای ۱۵ نفر است نیز از سوم مهرماه به صورت ترکیبی آغاز شده و دانش‌آموزان به صورت یک روز در میان در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.

 

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان متوسطه دور دوم در شهر‌ها نیز از ۱۵ آبان به صورت ترکیبی کلاس‌های درس خود را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: کلاس‌های حضوری دور اول متوسطه و ابتدایی نیز از اول آذرماه به صورت ترکیبی آغاز شده است.

 

 

مظفری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود:بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با نحوه نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس گفت: کمیته بهداشت سلامت مستقر در مدارس وظیفه نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را برعهده دارد.

 

این مسئول تاکید کرد: مسئولین تیم نظارتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز به صورت مستمر از مدارس بازدید خواهند کرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: نظارت به وضعیت سلامت دانش آموزان بر عهده مربیان بهداشت است و در معدود مدارسی که مربی بهداشت ندارند معاونین مدرسه و مربی پرورشی این وظیفه را بر عهده دارند.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولین به هیچ عنوان اجازه ورود دانش آموزانی که علائم کرونا و حتی مشابه آن را داشته باشند به کلاس های درس نخواهند داد.

 

 

مظفری گفت: به دانش آموزان و والدین آنها اطمینان می دهیم که از لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی در مدارس زنجان نخواهیم داشت و قاطعانه با تخطی کنندگان برخورد خواهیم کرد.

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: والدین و دانش آموزان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از لحاظ عدم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس در وهله اول به عوامل اجرایی مدرسه و در صورت جواب نگرفتن از مسئولین مربوطه با مراجعه به بازرسی ادارات  آموزش و پرورش نسبت به ارائه شکایت خود اقدام کنند.

 

 

ارسال نظرات