خبرهای داغ:

دانشگاه باید از دانش خود برای حل مشکلات جامعه کمک کند

شاهرود_معاون مالی و اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه باید از دانش خود برای حل مشکلات جامعه کمک کند و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا و دانش دانشگاه به کار بیاید.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۸۹
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

دانشگاه باید از دانش خود برای حل مشکلات جامعه کمک کندبه گزارش خبرنگار بسیج، علی خطیبی در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود در تالار شقایق‌های دانشگاه با بیان اینکه مشکلی که در دانشگاه‌های کشور داریم نگاهی است که دانشگاه وابستگی به بودجه کشور دارد، اظهار کرد: روز به روز تقاضا بیشتر و منابع رو به کاهش است و راه برون رفت ایجاد منابع پایدار در دانشگاه هاست تا توسعه پیدا کند.
او با اشاره به اینکه دانشگاه‌های برتر جهان استفاده از بودجه کشورشان صفر است و بیشتر بودجه از فروش درآمد حاصل از تحقیقات است و مدل پیشرفت دانشگاه‌ها اینگونه است، افزود: در امریکا از هر ۵۰۰ مقاله یک نوآوری ایجاد می‌شود و در ایران از هر ۱۷۰ هزار مقاله یک نوآوری تولید می‌شود.
معاون مالی و اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه در زمینه اشتغال و کارآفرینی به جامعه بدهکار است و در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خوب کار کردیم، اما به مشکلات جامعه باید توجه کنیم و اهتمام و جدیت باید در تحقیقات دانشگاه باشد و به سمت کاربردی شدن و توسعه ثروت باشد.
خطیبی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی ما این است که فارغ‌التحصیلان جذب بازارشوند و افزایش بهره وری کار دانشگاه است، گفت: دانشگاه باید از دانش خود برای حل مشکلات جامعه کمک کند و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا و دانش دانشگاه به کار بیاید.
او با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ مصرف علم باید مورد توجه باشد و مصرف علم باید گفتمان سازی شود، افزود: باید پل ارتباطی دانشگاه در مصرف علم گفتمان سازی شود و در همه جامعه مورد توجه قرار و دَر دانشگاه به روی مردم باید باز و دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی باید از روش‌های سنتی بیرون بیاییم.
معاون مالی و اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه کارآفرین مبدأ تحولات است و باید به سمت نوآوری برویم و با تأسیس معاونت نوآوری و فناوری در این وزارتخانه محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها