خبرهای داغ:

مهمترین راه مقابله با شدت همه گیری سویه جدید کرونا تزریق به موقع هر سه دُز واکسن

شاهرود_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مهمترین راه مقابله با شدت همه گیری سویه جدید کرونا تزریق به موقع هر سه دُز واکسن است.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۳۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶

مهمترین راه مقابله با شدت همه گیری سویه جدید کرونا تزریق به موقع هر سه دُز واکسنبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکترحسین شیبانی مهمترین راه جلوگیری از شدت ابتلا به سویه اُمیکرون تکمیل هر سه مرحله تزریق واکسن است که باید شهروندان این امر را مورد توجه قرار دهند.
او به رنگ آبی کرونایی در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و ابراز کرد: استفاده از ۲ لایه ماسک، پرهیز از دورهمی و استفاده از تهویه مناسب در فضای سربسته از دیگر راه‌های مقابله با همه گیری کرونا است.
شیبانی با بیان اینکه در چند روز گذشته با شناسایی سویه اُمیکرون در شاهرود و میامی میزان تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و اورژانس این شهرستان افزایش نسبی داشت، تصریح کرد: شرایط آبی کرونایی در شرق استان سمنان بسیار شکننده است، با توجه به سرعت بالای انتقال این نوع ویروس به زودی همه گیری در این منطقه هم گسترش پیدا می‌کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون ۹۲.۷  درصد از جمعیت هدف در شهرستان‌های شاهرود و میامی دُز اول واکسن را تزریق کردند، اظهار کرد: ۸۴.۵ درصد دُز دوم و ۲۴.۶ درصد دُز سوم واکسن را دریافت کردند.  
او با اشاره به اینکه درسه هفته گذشته ابتلا به نوع دلتای کرونا در شاهرود و میامی سیرنزولی داشت، افزود: به طور میانگین روزانه ۲۵ تا ۳۰ نفر به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه می‌کنند که از این تعداد چهار تا پنج نفر بستری می‌شوند.
شیبانی، میانگین تعداد ترخیص‌های روزانه را سه تا چهار نفر برشمرد و ابراز کرد: همواره ۲۵ تا۳۰ نفر در بخش‌های اختصاص یافته به بیماران کووید-۱۹ بستری هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها