فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی:

نقش و جایگاه آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس باید تبیین و شناسانده شود/ باید راهیان نور مورد توجه بیشتری قرار گیرد

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: این استان سرزمین دلاور مردان بی ادعا بوده و لازم است نقش و جایگاه آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس تبیین و شناسانده شود.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۲۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در جلسه قرارگاه راهیان نور شمالغرب با اشاره به نقش آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: آذربایجان غربی سرزمین دلاور مردان بی ادعا و جزو استان های درگیر مستقیم در دوران دفاع مقدس بود که لازم است نقش و جایگاه آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس باید تبیین و شناسانده شود.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در آذربایجان غربی ادامه دارد، گفت: امروز وظیفه داریم ولایتمداری، ایثار وفداکاری و حماسه مردم آذربایجان غربی را که نماد ۴۳ سال ایستادگی است، به مردم و جوانان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم آثار دوران دفاع مقدس در این استان خودنمایی می کنند، افزود: ما در هیچ کجای این دنیا، شهری نداریم مثل شهرستان سردشت که مورد تهاجم شیمیایی قرار بگیرد و در مظلومیت سردشت همین بس که هنوز هم آثار جراحت جنایت استکبار در آن خودنمایی می کند.

سردار شهسواری در ادامه با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره، تصریح کرد: موضوع راهیان نور یکی از موضوعات مهم و اثرگذار در آذربایجان غربی است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی با بیان اینکه دفاع مقدس اوج همه خوبی ها ، ایثارها، گذشت ها و فداکاری ها تبعیت امت از امام خویش است، افزود: کشور ایران در طول چند سده گذشته هرگاه مورد تهاجم کشورهای مختلف قرار گرفته، بخشی از آن به یغما رفت اما در دوران دفاع مقدس که مورد تهاجم چندین کشور استکباری قرار گرفتیم، حتی یک میلی متر از سرزمین ایران اسلامی را به دست بیگانگان ندادیم.

وی به رهبری بی بدیل امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) بعد از تهاجم صدام؛ با جمله معروف “دیوانه ای آمد و سنگی انداخت و رفت” سبب آرامش قلوب مردم شد.

سردار شهسواری با بیان اینکه پیوستگی و اتصال امت و امام در دفاع مقدس بی بدیل بود، تصریح کرد: امام راحل(ره) بود که فرهنگ جهاد و شهادت را در بنیان معنوی مردم ما نهادینه کرد و مردم ما از کشاورز روستایی دورافتاده تا از دل کلاس های درس و دانشگاه همه آمدند تا آرزوی دیرینه استکبار را در سرزمین کشور ما دفن کنند و حماسه بزرگ تاریخی دوران دفاع مقدس را رقم زدند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: دوران دفاع مقدس به مثابه یک قله سربه فلک کشیده است که هزاران سال هم از آن بگذرد، مردم از جویبارها و قله آن بهره مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه امروز گفتمان مقاومت جهان شمول شده است، افزود: امروز یک جهان از دفاع مقدس بهره می برد و اگر در لبنان، سوریه و… پرچم مقاومت برافراشته شده و پوزه استکبار به خاک مالیده می شود، به برکت دفاع مقدس است.

سردار شهسواری با تاکید بر اینکه برای پاسداشت حماسه ها، باید راهیان نور مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: سفرها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به سرزمین های نور، نشان دهنده اهمیت اردوهای سرزمین های راهیان نور است که باید مورد توجه همه مسئولان باشد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم چنین در این جلسه با اشاره به اینکه سعی می کنیم اردوهای راهیان نور شمال غرب را از ۱۵ تیر آغاز کنیم، گفت: این اردوها در طول ایام تابستان برگزار می شود و ما در نظر داریم میزبان ۵۰۰ هزار نفر در این مقطع باشیم.

ارسال نظرات