حجت الاسلام نکونام:

کنگره ۱۱ هزار شهید عشایری فرصتی برای مقابله با تهدید‌های فرهنگی است

امام جمعه شهرکرد گفت: برگزاری کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری در چهارمحال و بختیاری، مقابله با تهدید‌ها از جمله فرهنگی است.
کد خبر: ۹۴۳۹۵۴۰
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد افزود: سفر رییس جمهور به استان، سفر با برکتی بود، اعتبار خوب بود و هم عادلانه ، حدود 20 هزار میلیارد تقریباً برای همه نقاط استان دیده شده است.

امام جمعه شهرکرد با دفاع از عملکرد مسئولان استان در این سفر گفت: برنامه ریزی برای سفر‌های شهرستانی بر عهده گروهی از نهاد ریاست جمهوری بود و مسئولان استان در این زمینه نظر و مشورت دادند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در این زمینه با توجه به فرصت یک روزه سفر‌های خوبی انجام شد و رئیس جمهور هم از مناطق کمتربرخوردار و طرح‌های نیمه تمام به صورت زمینی و هوایی بازدید کرد و درباره طرح انتقال آب بن- بروجن و بهشت آباد هم مفصل توضیح داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد مهم کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری به میزبانی استان در هفته پیش رو افزود: کنگره 11 هزار شهید عشایری به فضل پروردگار متعال در هفته آینده در استانمان برگزار خواهد شد، همه می‌دانید این کنگره یک کنگره ملی است، یازده هزار شهید عشایر کنگره و یادبودشان و یادمانشان به فضل پروردگار در این استان روزهای  29و30 و31 خرداد به فضل پروردگار برگزار می‌شود و اجلاس نهایی روز 31 خرداد در مصلا  امام خمینی (ره) با حضور مهمان کشوری برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: طبعاً این کنگره یک امر تشریفاتی نیست کنگره‌ها فقط برای یک سری نشستن و برخواستن و گفتن نیست کنگره‌ها توجه پیدا کردن به محتواها است. هفته گذشته محضر مقام معظم رهبری بودیم و دیداری محضرشان داشتیم به خاطر همین کنگره که بیانشان در اجلاس رونمایی و منتشر خواهد شد، نکته‌ای را که حضرت آقا راجع به مسئله کنگره‌ها تأکید داشتند "جنگ نرم دشمن است"،  در جنگ نرم دشمن چه می‌خواهد بکند؟ جنگ نرم می‌خواهد فرهنگ شهدایی را از جامعه بگیرد جنگ نرم می‌خواهد بین جامعه و دین جدایی بیندازد جنگ نرم می‌خواهد، ایمان جامعه را مخدوش کند جنگ نرم می‌خواهد ارزش‌های دینی را کم‌رنگ کند این کنگره‌ها باید به تقویت این نگاه‌ها بینجامد تقویت نگاه دینی، تقویت نگاه شهدایی، تقویت نگاه ایمانی، این‌ها محتواها است.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: شهدای عشایر ما عملاً به جنگ نرم دست رد زدند، عشایر ما با نگاه مؤمنانه، با نگاه ایمانی از انقلاب دفاع کردند،از امام دفاع کردند، در عرصه آمدند، بیش از 11 هزار شهید عشایر کم نیست، برگزاری این کنگره مسئله بسیار مهمی است که در حقیقت دارد اتفاق می‌افتد و شاهدش خواهیم بود بنابراین محتوا بسیار بسیار مهم است این محتوا را همه باید عنایت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: تهدیدهایی متوجه جامعه است از جمله تهدیدهای فرهنگی که در این کنگره‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. تهدید راجع به عفاف و حجاب که خیلی مهم است امروز مسئله عفاف و حجاب یکی از مقوله‌هایی است که دشمن روی آن متمرکز شده است، گاهی بعضی‌ها توجه ندارند که چگونه دارند به آسیاب دشمن آب می‌ریزند و چگونه دارند با قرآن و اهداف نورانی اسلام و شهدا می‌جنگند بعضی‌هاشون غافل هستند، البته بعضی‌هاشون هم نیروی دشمن هستند بعضی‌هاشون هم کار دشمن را انجام می‌دهند مهره هستند در هر صورت این تهدید است و خیلی باید مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: دشمن همچنین سعی دارد تا با نا امن سازی، ترور، فشار آژانس انرژی اتمی و دامن زدن به اعتراضات مردمی، مردم را نا امید کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی و ادغام ان در جهاد کشاورزی گفت: حدود پنج هزار میلیارد تومان از این اعتبار فقط برای بخش کشاورزی تخصیص داده شد که این مجموعه باید تلاش کند تا شاهد رونق کشاورزی باشیم.

وی به مناسبت هایی مانند تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، هفته قوه قضائیه، روز بسیج اساتید، روز اصناف و تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز اشاره کرد.

ارسال نظرات