سردار آتانی:

صنعتگران و تولیدکنندگان، رزمندگان حقیقی در سنگر دفاع کشور هستند

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: امروز در سنگر دفاع از کشور رزمندگان حقیقی و ایستاده در خط اول، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز هستند و با پشتیبانی سپاه استان، چرخه تولید با همت و اراده نیروهای داخلی می چرخد.
کد خبر: ۹۴۳۹۷۹۸
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، انقلاب اسلامی ایران به دلیل تاثیرگذاری و قدرت الهام بخشی آن یک انقلاب منحصر به فرد دینی در جهان امروز است. توان تاثیرگذاری بالای آن بر مهندسی فرهنگی افکار عمومی و قدرت الهام بخشی آن با پشتوانه اسلام اهل بیت(ع) موقعیت ویژه ای را برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. بر این اساس انقلاب اسلامی با ماهیت دینی و شعارها و گفتمان مکتبی خود و در مواجهه با تهدیدات ابرقدرت های شرق و غرب سلطه گر که انقلاب اسلامی را مانع جدی سلطه و جهان گشایی در سراسر جهان می بینند، جمهوری اسلامی به نهادهایی نیازمند است که بتواند نیازهای انقلاب را در زمینه های گوناگون خصوصا در برابر هجمه های دشمنان داخلی و خارجی پاسخ دهند.

یکی از دستاوردهای ارزشمند و مهم انقلاب اسلامی، تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام اسلامی است. نهادی که انگیزه تشکیل آن حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

سپاه در طول بیش از چهار دهه از فعالیت خود توانسته نقش مهمی در عرصه های مختلف دفاعی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و محرومیت زدایی در کشور ایفا نماید. بخشی از این فعالیت ها، عملکرد سپاه در مقابله با تهدیدات امنیتی - نظامی، خود کفایی و توسعه علمی و تسلیحاتی است که موفقیت های بسیاری در حوزه های فن آوری های علمی و دفاعی، ابداع و ساخت تسلیحات پیشرفته تا فن آوری های نوین علمی داشته که می توان به ساخت ناوچه، ساخت و تولید خودروهای نظامی،تولید موشک هایی با برد کوتاه و متوسط و دوربرد همانند موشک شهاب 3، طراحی و ساخت بالگرد شاهد،تولید سکوهای پرتاب موشک، تولید هواپیماهای بدون سرنشین، طراحی سامانه های نوین نبرد نامتقارن در پدافند هوایی، طراحی و تولید موشک های فوق مدرن ضد موشک و رادارگریز و دهها فناوری جدید که با همکاری وزارت دفاع، خودکفایی و استقلال کشور اشاره کرد.

فعالیت سپاه در حوزه صنعت و معدن و انرژی از مهمترین عملکردهای سپاه پاسداران است که با نگاه احصا و رفع موانع در حوزه تولید و صنعت کشور ایجاد شد و در طول چند سال اخیر توانسته با همکاری دستگاه قضا، صمت و دستگاه های اجرایی، نقش مهمی در احصا مشکلات تولید داشته و گام های موثری در رونق تولید کشور بردارد که این اقدام در راستای لبیک به منویات مقام معظمی رهبری در طول سال های اخیر است که در ایشان موضوع «تولید داخلی» را بعنوان راهبرد سال ها بیان نموده است.

قرارگاه صنعت و معدن و انرژی سپاه صاحب الامر(عج) استان قروین نیز با توجه به قطب صنعتی بودن استان قزوین در کشور، طی سال های اخیر از بدو تشکیل، اقدام به احصا مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی نموده که دارای مشکلاتی با دستگاه های خدماتی، بانک ها و غیره بودند، نموده و در همین راستا توانسته اقدامات مهمی را در اشتغال افرینی، بازگشت واحد‌های نیمه تعطیل به چرخه تولید، بهینه سازی روند تولید و غیره بردارد.

با توجه به اهمیت موضوع اشتغال افرینی، تولید داخلی و همچنین با نگاه به تحقق راهبرد سال جدید مبنی بر «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» و رفع موانع تولید و به همت قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه استان؛ فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، به همراه دادستان عمومی و انقلاب استان، فرمانده سپاه شهرستان آبیک، مسوول سازمان بسیج مهندسین استان، روابط عمومی سپاه استان و جمعی از مسوولان از دو واحد تولیدی در شهرک کاسپین استان قزوین بازدید شد.

این بازدید در راستای تحقق راهبرد سال و به همت قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه استان، و با هدف احصا مشکلات این واحدها و ایجاد مصوبات جهت رفع موانع تولید بود.

دادستان استان قزوین: رویکرد دادگستری استان، بررسی و حل میدانی مشکلات حوزه صنعت و تولید است.

در همین راستا محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بیان کرد: اقدامی که چند سالی است در حمایت از تولید و رفع موانع تولید آغاز شده و در سطح استان همه دستگاه ها در این زمینه فعال هستند.

وی گفت: سپاه و بسیج در قالب قرارگاه صنعت، معدن و انرژی در حوزه عارضه یابی شرکت ها ورود بسیار خوبی داشته اند و کارگروهی که در دادگستری استان در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و مشکلات واحد‌های صنعتی را پیگیری می کند در کنار ظرفیت سپاه توانسته اقدامات خوبی ارائه دهند.

دادستان قزوین اضافه کرد: فلسفه حضور ما در این بازدید پیگیری چند مصوبه در رابطه با شرکت هایی بود که سال گذشته چند مصوبه از جمله در حوزه بانکی برای آنها وجود داشت که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده بود و با توجه به برنامه ریزی دادگستری استان در سال جدید که پیگیری مصوبات با حضور در شرکت ها می باشد، بر آن شدیم تا اگر موانعی وجود دارد بتوانیم به صورت میدانی آنها را حل و فصل نماییم.  

سردار آتانی: امروز در سنگر دفاع از کشور رزمندگان حقیقی و ایستاده در خط اول، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز هستند.

در ادامه سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: با ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه کمک به تولیدکنندگان بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری، برای رفع موانع تولید قرارگاه «صنعت، معدن و انرژی» شکل گرفت.

وی گفت: در راستای تحقق اهداف این قرارگاه، بسیج صنعت و مهندسین با حضور موثر و با استفاده از ظرفیت کارشناسان صنعتی که عموما از بسیجیان عزیز هستند در کارخانجات حضور می یابند تا اگر موانعی وجود دارد، احصا و سپس برای رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در این عارضه یابی ها، برخی مشکلات قابل حل است که این مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز بررسی می شود. همه مسوولان استان در عرصه های اجرایی و تولید بر این باور هستند که باید از صنعت پشتیبانی شود.

وی افزود: امروز در سنگر دفاع از کشور رزمندگان حقیقی و ایستاده در خط اول، صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز هستند.

سردار آتانی اظهار کرد: بسیج صنعت سپاه، بعنوان صنعت یار، مشکلات را احصا کرده بود و در بازدید اخیر، ما این مشکلات را از نزدیک ارزیابی کردیم تا با مساعدت دستگاه قضا و پشتیبانی سپاه استان، چرخه تولید با همت و اراده نیروهای داخلی خودمان بچرخد و مردم ما امیدوار باشند که مشکلات یکی پس از دیگری در آینده نزدیک حل خواهد شد.

خود کفایی و توسعه علمی، صنعتی و تولید در کنار تقویت و گسترش نیروهای نظامی و بالابردن کیفیت آموزش و کارایی آنها، قدرت تسلیحاتی، عرصه سازندگی کشور، تقویت و بالا بردن کارایی فر هنگی، سیاسی از مولفه های سپاه مقتدر است که توانسته در امام این عرصه ها اقدامات شایسته ای را به ظهور برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات