خبرهای داغ:

محلات اسلامی استان سمنان شناسنامه دار شوند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اگر محلات اسلامی استان شناسنامه‌دار شوند ما می‌توانیم معضلات فرهنگی و اجتماعی آن محل را شناسایی کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۵۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در جلسه قرارگاه پیامبر اعظم(ص) گفت: امام  ‌جماعت مسجد  را باید تک‌تک اعضای محله بشناسند و از وظایف مهم مساجد محله محور این است که جوانان مستعد آن محل را شناسایی کنند و با آسیب‌شناسی مشکلات و معضلات اجتماعی بتوانند با همراهی سایر دستگاه های اجرایی، مجموعه ای فعال و  پویا ایجاد کنند .

وی افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای جدی که دشمنان درحال سوءاستفاده از آن هستند موضوعات معیشتی مردم است و قرارگاه محله محور و امام‌جماعت به‌عنوان مدیر آن محله و مسجد باید با شناخت مشکلات معیشتی و اقتصادی و شناسایی خانواده‌های نیازمند  با مواسات و کمک‌های مؤمنان دستگیری از نیازمندان در این جنگ اقتصادی را رقم زند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در سازماندهی روحانیون در جهت ایجاد یک محله پویا گفت: در این طرح مهم اگر قرارگاه به‌درستی اقدام کند کارهای بزرگی می‌تواند در جامعه انجام دهد.

 وی با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و ارز ترجیحی تصریح کرد: محله مسجد محور می‌تواند با تشکیل تیم‌های نظارتی کمک دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی باشد.

وی افزود :  در بحث ارتقای امنیت اجتماعی این قرارگاه در کنار وظایف تربیتی و شناخت آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در قالب طرح ارتقای امنیت اجتماعی آن محله اقدامات مؤثری را به انجام رساند.

حجت الاسلام حسینی دیباجی خاطر نشان کرد: اگر محلات اسلامی استان شناسنامه‌دار شوند ما می‌توانیم معضلات فرهنگی و اجتماعی آن محل را شناسایی کنیم و آن روحانی که قرار است در آن محله فعالیت کند با شناخت و برنامه ریزی بهتری ایفای نقش می کند.

وی افزود: ایجاد طرح‌های اشتغال آفرین می‌تواند در کنار تجربیات موفق گذشته از برکات بزرگ این طرح مهم باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها