برگزاری دهمین سوگواره سراسری "احلی من العسل" در شهرستان دهلران

دهمین مراسم سوگواره"احلی من العسل" به یاد حماسه آفرینی حضرت قاسم بن الحسن(ع)شهید نوجوان دشت نینوا در مسجد جامع شهرستان دهلران با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۶۶
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،دهمین مراسم سوگواره"احلی من العسل" به یاد حماسه آفرینی حضرت قاسم بن الحسن(ع)شهید نوجوان دشت نینوا در مسجد جامع شهرستان دهلران با  حضور پرشور نوجوانان عاشورایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر نوجوانان مومن و بسیجی،حجت الاسلام موسوی امام جمعه ،سرهنگ مرغزاری فرمانده سپاه ناحیه،دکتر صادقی فرماندار،فرهنگیان، مسئولان ادارات و خانواده شهدا نیز حضور داشتند.

 در این برنامه معنوی جوانان عاشورایی،در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع ) و شهدای کربلا به سینه زنی، مرثیه سرایی، روضه و نوحه خوانی پرداختند و یاد و خاطره ی شهدای گرانقدر کربلای حسینی را گرامی داشتند.

امام جمعه دهلران در این مراسم ضمن تسلیت این ایام گفت:این گونه مراسمات و سوگواره که به منظور آشنایی نوجوانان با زندگینامه شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع)، به عنوان الگوی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، ولایتمداری، آزادگی و مبارزه با ظلم و از همه مهم‌تر ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در بین نوجوانان و جوانان است قطعاً بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ایشان همچنین از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کردند.

و در پایان از چند تن از خانواده های شهدا شهرستان دهلران تجلیل به عمل آوردند.

برگزاری دهمین سوگواره سراسری

همه ساله جوانان عزادار حسینی، به یاد حضرت قاسم (ع) در اجتماعی با شکوه با عنوان "  احلی من العسل" به یاد مظلومیت فرزند امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری می‌پردازند.

ارسال نظرات