دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد برگزار می شود

جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سیاست های ابلاغی رئیس قوه قضاییه در امور فرهنگی و رسانه ای و تحقق اهداف سند تحول و تعالی قوه قضاییه، برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۰۴۰
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: این جشنواره با همکاری دستگاه‌های عضو شورای قضایی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

غلامعلی دهشیری افزود: ارتباط با رسانه‌ها و ایجاد بستری مناسب بر محور اصول و خط مشی‌های دستگاه قضا همراه با تدوین راهبرد‌های مناسب و آینده نگر و در مواجهه با پدیده‌های اجتماعی با رویکرد پیشگیرانه از ضروریات برگزاری جشنواره است.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی با رسالت خطیری که بر عهده دارد در زمینه اطلاع رسانی نیز با مسائل خاص و منحصر به فردی گریبانگیر است و باید برای موضوعات مرتبط با خود یک نگاه عمقی و همه جانبه نگر را دنبال کند تا با ارائه آموزش‌های حقوقی و قضائی در قالب‌های مختلف به ویژه قالب‌های نوین و جذاب، تقویت کننده حس عدالت در بین اقشار مختلف باشد.

این مقام قضایی، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویداد‌های دستگاه قضایی و ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی، قضایی و قانونی آحاد جامعه را از اهداف این جشنواره برشمرد و بیان داشت: تلاش برای ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای اصحاب رسانه، هنرمندان و عموم جامعه در حوزه حقوق و قضا، تولید محتوای فاخر و هنرمندانه در حوزه حقوقی، قضایی و قانونی در جهت افزایش آگاهی عموم جامعه و حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان و هنرمندان و علاقه‌مندان در حوزه حقوق و قضا از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۴ بخش اصلی، رسانه، ویژه و نقد برگزار می‌شود، ابراز داشت: بخش اصلی با همکاری و محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود و رسانه‌ها در موضوعات فراخوان شده جشنواره در قالب‌های تیـتـر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و مقاله و گزارش تصویری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: در بخش ویژه، موضوعات فراخوان شده در قالب‌های پوستر، پادکست، موشن گرافی، کلیپ‌های کوتاه رئال، کلیپ‌های موبایلی، عکس حرفه‌ای وآماتوری داوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش رسانه عملکرد رسانه‌ها ارزیابی می‌شود، افزود: یکی از بخش‌های جدید جشنواره عدلیه و رسانه که در دومین دوره این جشنواره اضافه شده است، بخش نقد است که مقرر است، بهترین نقد‌های ارائه شده با توجه به موضوعات ذکر شده در آیین نامه و بر اساس سند تحول قضایی مورد تقدیر قرار گیرد.

دهشیری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همراهی در این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.adliehyazd.ir مراجعه نمایند و یا به کانال جشنواره در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/AdliehYazd بپیوندند.

ارسال نظرات