صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این راستا برگزاری کارگاه‌های مختلف در سپاه آغاز شده و امید است در سال آینده این امر در پیکره بسیج نیز انجام شود که همه به عنوان مقدمات کار است.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۴۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش یاران معروف صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به وصیت شهید چیت‌سازیان ااظهار داشت: این شهید بزرگوار می‌فرماید کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفس خود گیر نکرده باشد.

وی با بیان اینکه اساس بحث امر به معروف و نهی از منکر عبور از نفس اماره خویش است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند معروف بزرگ امروز ما، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: گاه ما در رتبه‌های پایین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نگاه می‌کنیم و آن را در بی‌حجابی می‌بینیم اما از منکرات بزرگ به راحتی عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار دشواری است چراکه به فرهنگ عمومی جامعه برمی گردد و باید برای آن کار کرد.

مجیدی با بیان اینکه در سپاه امسال به عنوان سال «امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده است، عنوان کرد: با توجه به این امر یکی از برنامه‌های ما آموزش تمام پاسداران در این زمینه است تا وظیفه خود را به خوبی بشناسیم.

وی با تأکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر افزود: در این راستا برگزاری کارگاه‌های مختلف در سپاه آغاز شده و امید است در سال آینده این امر در پیکره بسیج نیز انجام شود که همه به عنوان مقدمات کار است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: ستاد امر به معروف استان نیز در ادارات این امر را آغاز کرده و اگر ادارات نیز بتوانند در زمینه آموزش این امر ورود کنند، می‌توانیم با هم‌اندیشی یکدیگر نهضت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های امر به معروف و نهی از منکر این است که از درون خود فرد جوشش ایجاد شود، گفت: آمر به معروف اگر منکری را دید ابتدا باید در درون خود تغییراتی داشته باشد و این امر را در دوران دفاع مقدس به وضوح می‌دیدیم.

مجیدی با بیان اینکه باید هدفگذاری کنیم تا در راستای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنیم، ابراز داشت: در این صورت قسمت عظیمی از کار را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) زمانی که در مکه و مدینه حجم وسیعی از منکرات را دید، قیام و جان خویش را در این راه هدیه کرد و برای این حرکت بزرگ تاریخی با خانواده خود به میدان آمد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: احیای این فریضتین می‌طلبد ابتدا از خود و خانواده خود و سپس در جامعه کار را آغاز کنیم و مقدمات کار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ذکر و به عبارتی خواندن نماز با حضور قلب یکی از راه‌هایی است که سبب دوری ما از منکرات می‌شود، افزود: در استان همدان یک هزار و 750 حسینیه و مسجد وجود دارد اما متأسفانه فقط در یک سوم آنها نماز جماعت برگزار می‌شود که از علل آن نبود روحانی است.

مجیدی تصریح کرد: در ادارات نیز باید به نماز جماعت اهمیت داده شود چراکه اگر به مراحل تکاملی نماز توجه شود، بازدارنده از منکرات است.

وی با بیان اینکه ما به طرف دنیاطلبی و رفاه زدگی رفته‌ایم، گفت: شهدای ما به ویژه 10 شهید مدافع حرم استان با وجود داشتن زن و فرزند از دنیا دل می‌کنند و در دفاع از حرم حضرت زینب جان خود را از دست می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: امروز یکی از خطراتی که جامعه ما را تهدید می‌کند این است که برخی از مسئولین و مردم به سمت دنیاطلبی می‌روند و این امر ما را غافل و از هدف امام حسین(ع) دور می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان فرمودند جهاد اصغر مقاومت شما و همان جنگی است که در عملیات رزمی انجام می‌دهید و جهاد اکبر این است که درون خود را اصلاح کنید.

مجیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال در بیاناتی تبعیت نکردن از دشمن را جهاد کبیر عنوان کردند، گفت: یکی از زمزمه‌های بزرگی که امروز در کشور مطرح میشود برقراری ارتباط با دشمن است و ما باید هوشیار و مراقب باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات