صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 07 June 2023
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قوانینی که پیامبران آورده‌اند برای همه اعصار است، گفت: کتاب آسمانی قانون کاملی برای تمام جوامع بشری است.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۵۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جمع سبزپوشان حریم ولایت تیپ 32 انصارالحسین(ع) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه قوانینی که پیامبران آورده‌اند برای همه اعصار است، بیان کرد: کتاب آسمانی قانون کاملی برای تمام جوامع بشری است.

وی افزود: قوانینی که پیامبران آورده اند برای همه اعصار بوده است، مسئله‌ای که غرب و شرق را به تعصب واداشته این است که بدانند علت موفقیت پیامبر (ص) چه بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) را می توان در دو مسئله بیان کرد همان کتاب آسمانی و قانون کلی است که تمام جوامع بشری را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اخلاق خوب پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) با همه انسان‌ها عنوان کرد: در جزیرة العرب تاریکی مطلق وجود داشت و مرکز جهالت بوده است به همین علت بعثت از عربستان شروع شد.

افشاری تصریح کرد: یکی از سئوالاتی که مشرکین جزیرة العرب از پیامبر اکرم (ص) داشتند مسئله مرگ و معاد بود.

وی با بیان اینکه دنیا با آخرت چهار فرق اساسی دارد؛ عالم دنیا متغیر است اما آخرت ثبات دارد، دنیا در حال پیری و فرسودگی است اما آخرت فانی شدنی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: زندگی دنیوی ناخالص است مانند مرگ و زندگی اما عالم آخرت همه اثر زندگی است، دنیا محل کشت و آخرت محل درو کردن است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمود آخرت باطن دنیا است، افزود: در دنیا سرنوشت مشترک و در آخرت سرنوشت اختصاصی داریم به همین دلیل در دنیا امر به معروف وجود دارد و با هم در ارتباط هستیم.

افشاری با بیان اینکه در دنیا بدن و لذت های مادی کارآیی دارند اما در آخرت روح انسان کارآیی دارد، گفت: مجازاتی که برای روح در روایات اهل بیت(ع) بیان شده به سه دسته تقسیم می‌شود که یکی از آنها مجازات قراردادی در دنیا است.

وی عنوان کرد: همچنین مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی دارد و مجازات اخروی برای روح تجسم اعمال در آخرت است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات