صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 11 May 2023
سردار غلامرضا سلیمانی در جمع فرماندهان نواحی و حوزه ها و پایگاه های منتخب بسیج چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ثامن از هفته بسیج اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۴۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان بسیج در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و طی بازدید از رده های سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با فرماندهان نواحی، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج منتخب استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد دیدار کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این نشست، مساجد را به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) پایگاه اسلام دانست و بر احیای پایگاه های مقاومت بسیج به محوریت مساجد تأکید کرد.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امامین انقلاب همواره بر مسئله بسیج تأکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم هیچ خطابی به دولت ها ندارد و همواره جوانان و ملت را مورد خطاب قرار داده اند و استنتاج ما این است که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم بسیج است.

سردار سلیمانی، خاطرنشان کردند: اولین سند راهبردی 10 ساله بسیج، توسط جمعی از نخبگان و خبرگان کشور تهیه و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و برنامه های سازمان بسیج بر اساس گام دوم برنامه ریزی شده است.

وی، مسجد محوری را اولویت برنامه های بسیج در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، علمی و ... دانست و گفت: اینها مقدمه های برای تحقق محله اسلامی در راستای جامعه پردازی اسلامی است.

این مقام مسئول، تصریح کرد: 8میلیون جوان انقلابی، مؤمن و پای کار پیشران و لکوموتیو این حرکت محسوب می شوند و بسیج کاربست ویژه بین امام و امت است.

سردار سلیمانی، با بیان اینکه فلسفه حاکمیت اسلامی با حاکمیت مادی در دیگر کشورها متفاوت است، کمال انسان و سعادت معنوی او را هدف اصلی حکومت اسلامی برشمرد و اضافه کرد:  ما یک الگوی متفاوت از مردم‌سالاری را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی عرضه کردیم که شکلی مشابه اما ماهیتی متفاوت از الگوهای لیبرال دموکراسی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رسالت بسیج در گام دوم انقلاب، تأکید کرد: پایگاه های مقاومت بسیج باید راهبرد و تاکتیک داشته باشند. حوزه های مقاومت بسیج باید کار راهبری، هدایت و رصد را انجام دهند و هرپایگاهی خودش برنامه ریزی و اجرا نماید.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره)، بسیج را مزرعه بی حصار و باران رحمت الهی دانست و با تأکید بر جذب اقشار مختلف با برنامه های جذاب، گفت: تلاش برای اشتغال بسیجیان و اقشار مختلف جامعه باید در دستور کار پایگاه های مقاومت بسیج قرار گیرد و برنامه های آنها جاذبه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: هیئت های اندیشه ورز در پایگاه های مقاومت بسیج باید شکل بگیرد و برنامه ها و راهکارهای تحقق اهداف را تدوین نمایند.

سردار سلیمانی، با تأکید بر اینکه پشتیبانی و تأمین زیرساخت و تهیه تجهیزات و امکانات پایگاه های مقاومت بسیج از وظایف سازمان بسیج است، اظهار کرد: مردم باید مجری  برنامه های محلات باشند و رده های بسیج حرکت های عمومی را جهت دهی کنند؛ زیرا هرجایی کار به مردم واگذار شده به بهترین شکل اجرا گردیده است.

  وی، خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج باید برای پاسخ به نیازهای جوانان در ابعاد مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، تفریحی، ... آمادگی داشته باشند و با ارتباط بیشتر با مردم و ارتباط با مسئولان، به مطالبات ملت پاسخ دهند و میز خدمت مسئولین را به میان مردم بیاورند؛ زیرا میز خدمت برای تغییر روند است تا مسئولان در بین مردم حضور پیدا کنند.

این مقام مسئول، الگوسازی را از رسالت های بسیج دهها میلیونی دانست و گفت: رفع بیکاری، کاهش اعتیاد و طلاق، سرعت گرفتن ازدواج، و ... از کارهایی است که از بسیج برمی آید و ضرورت دارد تجربیات بسیجیان در سطح کشور با راه اندازی سامانه هایی انجام پذیرد.

وی، استان چهارمحال و بختیاری را از استان های الگوساز برشمرد که در کارهای  جهادی و انقلابی، همواره حضور داشته است.

 و در ادامه از اجرای طرح ثامن با هدف روشنگری در فضای مجازی از هفته بسیج خبر داد و گفت: تبیین و روشنگری در فضای مجازی از ضروریات است.

وی با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی بر جلوگیری از تحریف تاریخ و حقایق و واقعیت ها تأکید کرد و گفت: دشمنان در فضای مجازی، واقعیت های تاریخی و حقایق و مسایل دینی و فرهنگی را تحریف کرده و با راه اندازی هشتگ اعدام نکنید ضمن حمایت از یک قاتل، جای شهید و قاتل را عوض می کنند، لذا ضرورت دارد در فضای مجازی حضور پیدا کنیم و بر مبانی لیبرالی دشمنان غلبه پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، اجرای رزمایش سراسری مواسات و کمک مؤمنانه و تلاش بسیجیان در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا را کارنامه درخشان دانست که در استان چهارمحال و بختیاری نیز تلاش های ارزشمندی شده و تصریح کرد: از 17 ربیع الاول نیز طرح مؤمنانه همه جانبه ای در قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی علیه السلام برای کاهش مسکلات مردم پیگیری می شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قوی و مقتدر است، تهدیدات آمریکایی ها را بلوف سیاسی در آستانه انتخابات دانست و گفت: عمده ترین مشکلات در داخل کشور و اینکه  گرانی و لجام گسیختگی قیمت ها مردم ما را اذیت می کند، ناشی از عملکرد لیبرالی برخی افراد است و باید ما  آنها را کمک کنیم و از حقوقشان دفاع نماییم.

رئیس سازمان بسیج مسضعفین افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس 92 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد تا مردم آسایش داشته باشند و دشمن را نیز از خاکمان بیرون کنند، اگرچه جنگ ما دفاع از ارزشها بود، اما امروز نیز باید فداکاری کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس دشمن ضربات محکم و سختی را از رزمندگان چهارمحال و بختیاری دریافت کرده و هیچگاه رزمندگان این استان به دشمن پشت نکردند، اظهار داشت: در نبرد جنگ نرم امروز نیز مردم  چهارمحال و بختیاری باید رهرو قمربنی هاشم علیه السلام باشند و نشان دهند در صحنه حضور دارند.

وی در پایان از پشتیبانی خوب سازمان بسیج از رده های مقاومت بسیج کشور خبر داد و این جلسات را برای هم اندیشی و ارائه راهکار دانست و تأکید کرد: جذب قلوب مردم در پایگاه های راهبردی بسیج مردمی با محوریت مسجد که پایگاه اسلام است در اولویت قرار دارد.

گفتنی است؛ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار و نشست با فرماندهان نواحی و حوزه های مقاومت بسیج منتخب استان چهارمحال و بختیاری، بازدید از پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران، بازدید از مرکز فضای مجازی و مرکز آفرینش های هنری بسیج استان،  شرکت در جلسه مجمع عالی بسیج استان و شهرستان ها به صورت ارتباط تصویری، از برنامه های حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در استان و بازدید از سپاه قمربنی هاشم علیه السلام است.

ارسال نظرات