صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - 13 July 2023
همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بهترین مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را که مخاطب آن نوجوانان و جوانان هستند اجرای سند تحول بنیادین دانست.
کد خبر: ۹۳۹۲۷۴۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورداود در همایش تجلیل از معلمان جهادگر و بسیجیان فرهنگی استان که به همت سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در خانه معلم همدان برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس آیات نورانی قرآن کریم کسانی که باید رسالتی بزرگ را انجام دهند به خدا عشق می‌ورزند و جز به خشنودی او نمی‌اندیشند، اظهار داشت: جهاد در راه خدا به طور مستمر از برنامه‌های آنان است و در راه انجام فرمان خدا و دفاع از حق از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نمی‌هراسند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در همه عرصه‌ها بی‌ادعا و پر عمل ظهور و بروز داشته است، افزود: بسیج در صحنه دفاع مقدس فراز و فرودهای نشأت گرفته از توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و اخیرا هم در مسأله کرونا درخشش ویژه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است، ابراز داشت: معلمان بسیجی به عنوان افسران سپاه پیشرفت جامعه برای پرورش انسان‌های مجاهد و اهل عمل که تراز دانش‌آموزان جمهوری اسلامی است از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت فرهنگیان بسیجی ضمن اهتمام به تزکیه و تعلیم باید هر روز بیشتر از دیروز به سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: فرهنگیان بسیجی باید هم در مبانی نظری و هم در کاربست راهکارهای عملیاتی آن، لحظه‌ای درنگ نکنند و به مبانی اساسی تربیت اسلامی یعنی مبانی هستی و انسان شناختی ورود پیدا کرده و نسل آینده را با شناختی عمیق برای ورود به تمدن عظیم نوین اسلامی جهت دهنده باشند.

پورداود با بیان اینکه سنت‌های الهی همواره بر زندگی انسان حاکم است، تصریح کرد: علاوه بر سنت عامه و حرکت مناسب آدمی به سوی کمال، سنت‌هایی چون ابتلا و امتحان، استدراج و امهال را بر گسترده زندگی انسان حاکم کرده است.

وی عنوان کرد: آگاهی نسبت به سنن تاریخی و تیزبینی در شناخت بافت جوامع و تفسیر حوادث تاریخی و آشنایی با سرگذشت پیشینیان و روشن‌بینی به نهادها، گرایش‌ها و سنن اجتماعی و عوامل شکل دهنده هر جامعه‌ای برای آدمی موجب می‌شود تا با اقدامات مناسب و به موقع بتوانند در تحولات اجتماعی ثمربخش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که امروز مفاهیم ارزشمندی چون حیات طیبه، هویت، جامعه صالح، مدرسه صالح، تربیت تمام ساحتی نوعی امتحان الهی است، تاکید کرد: شایسته است با مطالعه صحیح در این مفاهیم که رویکرد معنوی و قرآنی دارند، نسخه‌ای شفابخش برای تربیت اسلامی ارائه دهیم و قبل از آن مجهز و با رویکرد فناوری‌های نوین آموزشی این مسائل مهم را در مرئی و منظر دانش آموزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تربیتی هستیم که یک فرایند تعاملی و زمینه‌ساز تکوین و تعالی پیوسته برای هویت دانش‌آموزان را به دنبال خود داشته باشد، گفت: این فرایند باید به صورت یکپارچه و بر اساس نظام معیار اسلامی و به منظور هدایت آنان در مسیر آماده شدن برای تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد باشد.

پورداود بهترین مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را که مخاطب آن نوجوانان و جوانان هستند اجرای سند تحول بنیادین دانست و ابراز داشت: من و شما جهت دهندگان فلش به سمت نهج یقین در این راه هستیم و ممکن است با گروه‌های سخت و دشواری روبرو شویم و این دشواری‌ها با کار جهادی و مخلصانه حتما مرتفع خواهند شد.

وی یکی از ضرورت‌های مهم در فلسفه تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی را استقرار نظام تربیتی مبتنی بر اقتضائات جامعه اسلامی ایرانی دانست و عنوان کرد: تحقق این نوع تربیت مستلزم تغییرات بنیادین در ابعاد و مولفه‌های نظام آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه چرخش‌های تحول آفرین در این مسیر چراغ روشن فراروی ما است، عنوان کرد: باید مدرسه از نهادی آموزشی به نهادی فرهنگی، اجتماعی و مولفه سرمایه انسانی تبدیل شود و از کنترل بیرونی و ایجاد محدودیت به تقوا و ارزش‌مداری عقلانی و مسئولیت پذیری بیرونی برسد.

وی گفت: مدرسه باید از یک سویه نگری در تربیت به مشارکت و مسئولیت پذیری ارکان و سهیم شدن در همه عوامل بر اساس تربیت حرکت کند.

پورداود با بیان اینکه باید دانش‌آموز منفعل را در کلاس به متربی فعال تبدیل کنیم و آنها را از حافظه محوری دور کنیم، ادامه داد: باید دانش‌آموزان را از انباشت اطلاعات به کسب شایستگی تمام ساحتی تربیت برسانیم.

وی با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را از سازگاری با شرایط محیطی به هویت‌یابی و مقاومت و تغییر شرایط حرکت دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان به آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری است، برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات