صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 15 November 2023
همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: به مناسبت هفته بسیج با حضور مسئولان کشوری، کتاب «انقلاب اسلامی» در نهاوند رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۹۷۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته بسیج از کتاب «انقلاب اسلامی» و چند کتاب دیگر با حضور دکتر محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی در شهرستان نهاوند رونمایی می‌شود.

 وی افزود: در این مراسم که ۴ آذرماه در نهاوند برگزار می‌شود، نویسندگان کتاب «انقلاب اسلامی» در نهاوند آقایان علی و فرشید جعفری و جمعی از مسئولان استانی و کشوری حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان کرد: این کتاب در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان و شهرستان نهاوند به تازگی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان آخرین انقلاب بزرگ قرن بیستم، هم به دلیل ماهیت و چگونگی وقوع آن و هم به دلیل نتایج و پیامدهای شگفت انگیزش، نیازمند بررسی بیشتری است.

مختاری افزود: پژوهش، تحقیق و انتشار این کتاب ۶۰۰ صفحه‌ای حاصل ۵ سال تلاش نگارندگان است که به بررسی تحولات شهرستان نهاوند در دوره پهلوی و واکاوی زمینه‌های حضور این شهرستان در انقلاب اسلامی پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در ۵ فصل با عناوین تحولات نهاوند از شکل‌گیری رژیم پهلوی تا اوایل دهه‌ ۱۳۵۰، زمینه‌ها و پیامدهای شکل‌گیری گروه ابوذر نهاوند، واکاوی حوادث نهاوند از شهادت ۶ عضو کادر مرکزی گروه ابوذر تا پایان سال ۱۳۵۶، گام به گام تا پیروزی (حوادث نهاوند در سال ۱۳۵۷) و نتیجه‌گیری، تنظیم شده و به زیور طبع آراسته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: انقلاب اسلامی در نهاوند از نوع پژوهش‌های تاریخی و با روش توصیفی و تحلیلی تدوین شده است و شیوه گردآوری اطلاعات و داده‌های آن اسنادی، کتابخانه‌ای و مصاحبه میدانی است.

وی گفت: از نکات قابل توجه در خصوص این کتاب، این است که این اثر به نحوی دانشنامه اماکن، افراد، رویدادها و … ۱۰۰ سال اخیر نهاوند شمرده می‌شود در این اثر به تحولات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به موازات تحولات سیاسی پرداخته شده است.

مختاری بیان کرد: استفاده از اسناد منتشر نشده، ملاحظه تمام پژوهش‌های شاخص در خصوص نهاوند و مصاحبه با افراد مؤثر در تحولات انقلابی این خطه موجب غنای بیشتر اثر شده که تلاش نگارندگان بر این بوده است که انصاف رعایت شود و از قضاوت‌هایی که ممکن است اوضاع و احوال کنونی در نقل روایات و مسائل سیاسی گذشته برجای نهاد، اجتناب شود.

وی ادامه داد: نویسندگان با قلمی ساده و روایی، تحولات انقلاب را به شکل منظم و روندی آورده‌اند و این موضوع موجب می‌شود مخاطب ترغیب به خواندن کل اثر شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: تمام تلاش ما این است مراسم رونمایی از این کتاب ارزشمند با کمک همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به خصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور کتابخانه‌ها و بسیج رسانه از شبکه استانی و سراسری به صورت زنده پخش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات