رئیس سازمان مدیریت صنعتی؛

اختصاص بودجه ۲۷ میلیارد ریالی برای عارضه‌یابی بنگاه‌های زودبازده

رئیس سازمان مدیریت صنعتی از اختصاص بودجه ۲۷ میلیارد ریالی برای عارضه یابی مشکلات بنگاه های زود بازده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۲۱۶۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

وی با اعلام اینکه در طرح سامانه ارتقای مدیریت بنگاه (سام) به دنبال و توسعه توانمندی ها و بهبود بهره وری عوامل تولید و عارضه یابی مشکلات آنها هستیم ، افزود: برای اجرایی شدن این امر بخشی از یارانه اختصاصی به وزارت صنعت به این سازمان ارائه شده است.

 رئیس سازمان مدیریت  صنعتی در پاسخ به پرسش تسنیم که تا کنون چه میزان یارانه به عارضه یابی و توسعه بهره وری بنگاه های زودبازده اختصاص پیدا کرده است، گفت: کل بودجه این امر 27 میلیون ریال است که تا کنون 10 میلیارد ریال توسط سازمان دریافت و برای این موضوع هزینه شده است.

رجب بیگی با بیان اینکه در روند این بررسی‌ها کمبود سرمایه مالی و نیروی متخصص یکی از مشکلات بنگاه‌های زودبازده به شمار می آید، تصریح کرد: ارزیابی بازار برای جذب سرمایه گذاری دیگر برنامه این سازمان است که امیدواریم با نتایج مثبت مذاکرات بین المللی و رفع تحریم ها شرایط برای حضور بیشتر شرکت های خارجی در کشور مهیا شود.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت صنعتی در سال جاری 250 میلیارد ریال برای توسعه ظرفیت مدیریت کشور بودجه در نظر گرفته است ، گفت:   یکی از وظایف این سازمان رتبه بندی شرکت های برتر برای شفاف سازی فضای کسب و کار و اثر گذاری شرکت‌ها در اقتصاد ملی است به همین منظور امسال هم رتبه بندی شرکت‌ها برای هجدهمین سال متوالی صورت می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت صنعت با اشاره به اینکه امسال هم 500 شرکت بزرگ کشور معرفی خواهند شد، اظهارداشت: رتبه بندی شرکت ها مطابق اطلاعات مندرج در صورت های مالی حسابرسی شده شرکت ها انجام خواهد شد.  آغاز فرایند رتبه بندی سال 94 در تیرماه انجام و در بهمن ماه امسال اعلام می شود.

وی در ادامه صحبت های خود به جایزه ملی مدیریت انرژی اشاره کرد و افزود: در راستای اصلاح الگوی مصرف، اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و دستور العمل های متعدد در حوزه انرژی مدیریت صحیح انرژی مود توجه قرار گرفته است.

رجب بیگی تصریح کرد: جایزه ملی تعالی سازمانی هم امسال برای سیزدهمین بار در اسفندماه برگزار می شود.

ارسال نظرات