همزمان با هفته‌ مبارزه با مواد مخدر؛

همایش راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود

خبرگزاری بسیج: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذبایجان‌شرقی از برگزاری همایش راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۵۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی اعتیاد را یک بیماری زیست شناختی، روانشناختی و اجتماعی عنوان کرد که مسائل فرهنگی از مهمترین علل ایجاد زمینه برای بروز این ناهنجاری اجتماعی به شمار می رود.

وی افزود: ساختار فرهنگ در برنامه‌های وسیع پیشگیری از این معضل سهم به سزائی دارد چراکه ارائه مقاهیم اجتماعی و فرهنگی با زبان هنر و گسترش آموزه‌های ارزشمند در سطح جامعه از طریق آموزش و ترویج، می‌تواند موجب نهادینه شدن آن در جامعه شود.

محرمی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس اعتیاد از دوم تا هفتم تیرماه، برگزاری ایستگاه کاریکاتور کودک و نوجوان در سوم تیر، نمایش و نقد و بررسی فیلم با موضوع اعتیاد در چهارم تیر، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع اعتیاد دوم تا هفتم تیر، برگزاری ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان با موضوع اعتیاد در سوم تیر، اجرای نمایش موزیکال کودک در سوم تیرم، اجرای موسیقی و قدردانی از نشریات فعال در حوزه‌ پیشگیری از اعتیاد از برنامه‌های جنبی این همایش است.

همایش راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و انجمن‌های فرهنگی،‌ هنری و ادبی استان سوم تیر ساعت 18:30 در مجتمع سینمائی 22بهمن تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها