خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای اسلامی تبریز:

تنها امید قالیبافان بیمه است که نباید قطع شود

خبرگزاري بسيج: نایب رییس شورای اسلامی تبریز با انتقاد از قطع بیمه قالیبافان، گفت: آذربایجان شرقی 30 درصد تولیدات فرش کشور را به خود اختصاص داده و تنها امید قالیبافان بیمه است که نباید قطع شود.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۸۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، اسماعیل چمنی افزود: قالیبافان به علت قطع بیمه قالیبافی مجبور هستند در شغل های دیگری فعالیت کنند كه این امر آنها را با مشکل جدی مواجه می کند .

وي با ابراز تاسف از اينكه تامین اجتماعی بیمه گذار جدیدی پذیرش نمی کند، علت اصلی این مشکل را قانونگذاری دانست.

چمنی يادآوري كرد: قطع بیمه قالیبافان بر اساس مصوبه بودجه سال گذشته(سال93) مجلس شورای اسلامی، قالیبافان برای بیمه خود نمی توانند اقدام کنند كه این مورد باید با در نظر گرفتن ردیف بودجه مناسب در لایحه دولت، تصویب مجلس و ابلاغ به سازمان تأمین اجتماعی حل شود .

عضو شورای اسلامی تبريز از افتتاح موزه فرش تبریز تا پایان سال 95  خبر داد و خاطرنشان كرد: با تشکیل موزه فرش همه مشکلات قالیبافان حل نمی شود و تنها ساخت این موزه برای عرضه تولیدات قالیبافان کافی نیست .

وي وجود نمایشگاه دائمی فرش را براي استان ضروری خواند و تاكيد كرد: با ساخت اين موزه قاليبافان مي توانند تولیدات خود را بدون واسطه در اختیار خریداران قرار دهند و این امر علاوه بر فروش تولیدات قالیبافان، افزایش ارزآوری و جذب توریست را به دنبال دارد.

وی افزود: در حال حاضر تشکلاتی برای فرش آذربایجان شرقی ایجاد شده ولي این تشکل ها پاسخگوی نیازهای حوزه فرش نیستند.

نایب رئیس شورای اسلامی تبریز تصريح كرد: این صنعت در اشتغالزایی نقش زیادی دارد و حمایت از این صنعت نیازمند حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است .

چمنی حوزه فرش را از شاخص های اولویت درآمد برای تامین منابع درآمدی استان دانشت و افزود: در سال گذشته دولت برای حمایت از بیمه قالیبافان 9 هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص داده بود که متاسفانه  این رقم به 250 میلیارد ریال کاهش یافت.

به گفته وی در آذربایجان شرقی 80 هزار نفر بیمه شده صنعت فرش وجود دارد که این تعداد باید به 200 هزار نفر در استان برسد.

عضو شورای اسلامی تبريز انتقاد كرد: معاون وزیر در بودجه پیشنهادی به دولت بر توجه به بیمه قالیبافی تاکید داشتند ولي این امر اتفاق نیفتاد.

چمنی با هشدار نسبت به این‌که قطعی بیمه قالیبافان بیکاری فعالان این حوزه را به دنبال دارد، گفت: قالیبافی یکی از شغل های پر زحمت است و ما باید از فعالان این حوزه حمایت کنیم چراکه حمایت آنها حمایت از تولید داخلی و اشتغال است .

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار