ریشخند قانون مطبوعات

حامی ریگی؛ نویسنده روزنامه شرق!

وی از اعضای حلقه کیان و باند مهدی هاشمی معدوم بوده و اسناد حمایت مالی آمریکا و دفاع از گروهک ترویستی عبدالمالک ریگی معدوم ...
کد خبر: ۸۵۸۱۲۰۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه شرق در صفحه نخست خود پرده از حضور حامی تروریست معدوم، عبدالمالک ریگی برداشت. 
شرق در حالی عماد باقی را فعال فرهنگي معرفی می‌کند که وی از اعضای حلقه کیان و باند مهدی هاشمی معدوم بوده و اسناد حمایت مالی آمریکا از گروهک(انجمن غیرقانونی دفاع از حقوق زندانیان) عمادالدین باقی و همچنین همراهی انجمن غیرقانونی دفاع از حقوق زندانیان با گروهک ترویستی عبدالمالک ریگی معدوم در گذشته در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

 او همچنین در دادگاه انقلاب  به علت تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت کشور به شش سال زندان و پنج سال محرومیت و بابت فعالیت هایش در انجمن غیرقانونی "دفاع از حقوق زندانیان" او را به یکسال حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت های رسانه ای و مدنی محکوم کرده است. 

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب نیز با استناد به ماده۵۰۰ و۶۱۰ قانون مجازات اسلامی نامبرده را به یکسال حبس تعزیری به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و پنج سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی به جهت اجتماع وتبانی علیه امنیت کشور محکوم می‌نماید».

یادآور می‌شود 13کتاب باقی در این سال ها پس از انتشار با مجوز وزارت ارشاد توقیف شده و یا مجوز انتشار نگرفته اند. هم‌چنین چند نشریه که نقش اصلی و یا سردبیری در آنها داشته است مانند روزنامه های خرداد و فتح و مجله جامعه نو متعلق به همسر او توقیف شده اند. طبق نامه منتشر شده همسر باقی به رئیس قوه قضاییه در مطبوعات در سال ۱۳۸۶ او در چند سال گذشته بیش از ۸۵ بار به دادگاه و بازپرسی فراخوانده است. او در این بازپرسی ها و محاکمات چندبار محکوم شده است. مجموعا در سالیان گذشته یکبار محکومیت جریمه مالی و روی هم رفته ۱۸ سال و نیم محکومیت زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت های مدنی و رسانه ای دریافت کرده است .

حضور این عناصر فتنه‌گر و محکومین قطعی و مجرمین امنیتی دادگاه انقلاب اسلامی در حالی است که طبق تبصره 8 از ماده 9 قانون مطبوعات اعضا و هواداران گروههاي ضد انقلاب و يا گروههاي غير قانوني و محكومين دادگاههاي انقلاب اسلامي كه به جرم اعمال ضدانقلابي ويا عليه امنيت داخلي و خارجي محكوميت يافته اند و همچنين كساني كه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت و يا تبليغ مي كنند، حق هيچگونه فعاليت مطبوعاتي و قبول سمت درنشريات را ندارند.

مشخص نیست حضور آزادانه و فعال این محکومین امنیتی و پنجه‌کشی آنها برصورت ملت مظلوم ایران، در روزنامه های زنجیره‌ای علی‌الخصوص در روزنامه "شرق"، چه وقت با واکنش قاطع دستگاه محترم قضاء و مدعی‌العموم همراه خواهد بود؟!!



ارسال نظرات