نقوی حسینی در گفتگو با بسیج:

حضور مستشاران نظامی ما در سوریه، غرب را مجبور به پذیرش نقش ایران کرد/دیپلماسی صرف، ناکارآمد است

به جهت حضور مستشاران نظامی ما در سوریه و موفقیتهایی که بدست آمده، غربی ها را مجبور کرد نقش ایران را در منطقه بپذیرند و از همین رو ایران به مذاکرات وین دعوت شد.
کد خبر: ۸۵۸۷۴۸۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص نقش کلیدی مستشاران نظامی ایران در دعوت ایران به نشست وین بیان کرد: عرصه دیپلماسی در شرایطی موفق است که قبل از آن منابع قدرت کارکرد خودش را به نمایش گذاشته باشد وگرنه دیپلماسی صرف از عهده کاری برنمی آید.

نقوی حسینی با ذکر اینکه دستاوردهای حاصل از هشت سال تلاش هسته ای ایران از جمله احداث فردو و آب سنگین اراک، غنی سازی بالای 20% و گسترش نطنز و... موجب شد قدرتهای سلطه گر مجبور شوند پای میز مذاکره بنشینند اظهارداشت : دیپلماتهای ما این آوردهای ما را معامله کردند تا توافقی به دست آمد، اگر این آوردها نبود معامله ای نیز در کار نبود.

نماینده مردم ورامین در ادامه افزود: در حوزه سوریه هم همین طور است، به جهت حضور مستشاران نظامی ما در سوریه و موفقیتهایی که بدست آمده، غربی ها را مجبور کرد نقش ایران را در منطقه بپذیرند و از همین رو ایران به مذاکرات وین دعوت شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: دیپلماتهای ما این آوردها که حاصل زحمت نیروهای رزمنده و نیروهای نظامی ما و زحمات مستشاری آنهاست به کارگرفتند و توانستند در وین حاضر شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار