خبرهای داغ:
ولایتی در جمع خبرنگاران:

طرح ادعاهای جدید پس از بسته‌شدن پرونده PMD مورد قبول ایران نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح ادعاهای جدید پس از بسته شدن پرونده PMD مورد قبول ایران نیست.
کد خبر: ۸۶۰۴۷۰۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با علی‌حسن خلیل وزیر دارایی لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه اگر پس از بسته شدن پرونده PMD طرف مقابل ادعای جدیدی را مطرح کند، واکنش ایران نسبت به این امر چه خواهد بود، گفت: این یک دبه درآوردن است و آنچه طرفین انجام می‌دهند باید مطابق قراری باشد که میان آنان صورت گرفته و طرفین نسبت به آن متعهد شده‌اند.

وی افزود: اگر قرار باشد ادعاهای جدیدی مطرح شود، این امر مورد قبول ایران نخواهد بود.
 
ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران دیدار خود را با وزیر امور دارایی لبنان ملاقاتی بسیار دوستانه و صمیمی دانست و خاطرنشان کرد: در این گفت‌وگوها پیرامون روابط دو جانبه میان دو کشور بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران و لبنان سطح مناسبات سیاسی بسیار بالایی دارند، درخواست دو کشور بر این امر استوار بود که در حوزه اقتصادی نیز این امر تقویت شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسئله بعدی که مورد توجه قرار گرفت اتحاد نزدیک میان ایران، لبنان و سوریه است که این سه کشور برای دفاع از مردم، دولت سوریه و شخص بشار اسد دارند که از زمان شروع حرکت تروریستی در سوریه علیه دولت قانونی سوریه انجام شد، این سه کشور با تلاش بسیار اتحاد مثال‌زدنی را از خود به نمایش گذاشتند.

ولایتی تصریح کرد: بعد از ۵ سال مبارزه نفس‌گیر شاهدیم که در پیروزی‌های متعدد شمال و شمال غرب سوریه هر سه کشور مؤثر بودند و در این امر باید به کمک دیگر مبارزان و کشور سوریه نیز اشاره کرد که در مجموع شاهد پیشرفت‌های بیشتر در جهت اقتدار دولت سوریه هستیم.

وی رابطه ایران و لبنان را راهبردی و منسجم دانست و گفت: در همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور مواضع نزدیک و مشابهی وجود دارد کما اینکه در اجلاس وین ۱ و ۲ هماهنگی میان موضع‌گیری سیاسی بین ایران و لبنان نسبت به سوریه وجود داشت.

علی حسن خلیل وزیر امور دارایی لبنان  نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما در خط مقدم تماس با رژیم صهیونیستی قرار دارد و سوریه متأسفانه امروز درگیر توطئه‌هایی است که ما باید تلاش‌های یکپارچه‌ای را برای مقابله با تروریسم انجام دهیم.

وی گفت: کشور لبنان خودش را بخشی از مقاومت علیه تروریست می‌داند و مقامات لبنانی از مواضع ایران کمال تشکر را دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها