در سه روز اخیر؛

نجاتگران آذربایجان شرقی، عملیات های برفی گسترده انجام دادند

خبرگزاری بسیج: به دنبال ورود سامانه بارشی به شمالغرب کشور و بارش شدید برف و کولاک در آذربایجان شرقی، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در سه روز اخیر با انجام عملیات های متعدد امدادی، به صدها تن از هموطنان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۸۶۰۵۱۴۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید کاظم باقری یوزبند جمعیت هلال احمر کلیبر به سه تن از مسافران خودرو پژو پارس که در اثر برف و کولاک شدید در محور کیلومتر 30 جاده کلیبر - اهر - گردنه قلعه جیق در راه مانده بودند، امداد رسانی کردند.

انتقال مادر باردار از باسمنج

نجاتگرانپست عوارضی اتوبان پیامبر اعظم معاونت امداد و نجات استان در یک عملیات امدادی، مادر بارداری را به کمک نیروهای اورژانساز روستای لیقوان تبریز به بیمارستان منتقل کردند.

اسکان 80تن مسافر و توزیع 240تخته پتو در سراب

نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید اباذری بحرمان جمعیت هلال احمر سراب به 110 تن مسافر گرفتار در برف و کولاک در کیلومتر 25 جاده سراب – تبریز امدادرسانی کرده و نسبت به اسکان 80 تن مسافر اقدام و 240 تخته پتو در میان اسکان داده شدگان توزیع کردند.

امدادرسانی به 45 تن مسافر در مراغه

نجاتگران جمعیت هلال احمر مراغه هم در جریان کمک به گرفتاران در برف و کولاک به 45 تن در محور مراغه - هشترود - سه راهی خراجو امدادرسانی و نسبت به اسکان 2 تن در پایگاه امدادجاده ای اقدام کردند.

عملیاتهای نجاتگران تبریزی در اتوبان پیامبراعظم

نجاتگران پست عوارضی اتوبان پیامبر اعظم معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان، به کمک 207 تن از مسافران که در اثر بارش برف خودروهایشان در مسیر گیر کرده و قادر به ادامه مسیر نبودند، شتافته و هفت تن از آنها را در پایگاه اسکان دادند.

اسکان اضطراری 350تن در مساجد بستان آباد

در پی بارش شدید برف و کولاک در مسیر آزادراه تبریز- تهران، نجاتگران جمعیت هلال احمر بستان آباد اقدام به اسکان اضطراری بیش از 350 نفر از هموطنان و مسافرین در مساجد این شهر کردند.

همچنین نجاتگران پایگاه امداد جاده ای سیدالشهدا جمعیت هلال احمر بستان آباد به دهها خودرو گیر کرده در برف و کولاک(کیلومتر 70 آزاد راه پیامبر اعظم (تبریز-زنجان)) امدادرسانی کرده، 52 از گرفتاران در برف و کولاک را نجات داده و نسبت به اسکان پنج تن مسافر اقدام کردند.

امدادرسانی به مسافران در راه مانده در اتوبان منتهی به تبریز

نجاتگران مستقر در پست عوارضی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با کمک به مسافران در راه ماندهدر آزادراه پیامبر اعظم(ص) - تبریز به سمت بستان آباد، بیش از 200تن را در اماکن دولتی و مساجد و ترمینال ها اسکان داده و بیش از 200تخته پتو در میان آنها توزیع کردند.

اسکان 18 تن در پایگاه شهید لطفی منش بارگاه چاراویماق

نجاتگران مستقر در پایگاه شهید لطفی منش جمعیت هلال احمر چاراویماق واقع در اتوبان پیامبر اعظم با کمک به 150 مسافر، نسبت به اسکان 18 تن در پایگاه اقدام و 18 تخته پتو در میان اسکان شدگان، توزیع کردند.

اسکان 25 مسافر در میانه

جمعیت هلال احمر میانه نیز در آزادراه پیامبر اعظم(ص) کیلومتر 175 جاده تبریز – زنجان، با اسکان به 25 در راه مانده، 30 تخته پتو در میان آن ها توزیع کردند.

مشارکت در عملیات انتقال مادران باردار در ورزقان

در ورزقان هم نجاتگران این شهرستان با مشارکت در انجام سه عملیات مهم امدادی، نسبت به انتقال مادران باردار از روستاهای صعب العبور -«علی بیگ کندی» واقع در کیلومتر 15 محور ورزقان-تبریز و روستای «طفیل» واقع در محور ورزقان- خدآفرین- منطقه هفت چشمه-راه فرعی معدن مس سونگون- به مراکز درمانی شهری اقدام کردند.

همچنین نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهید احمدی روشن جمعیت هلال احمر ورزقان به سه خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

انتقال مادر باردار به مراکز درمانی در میانه

نجاتگران جمعیت هلال احمر میانه در پی اطلاع از وضعیتمادر بارداری در روستای «کریم آباد» واقع در کیلومتر 60 جاده میانه - هشترود - روستای کریم آباد به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل اعزام و پس از ساعت ها عملیات مدوام در انتقال مادر باردار، ایفای نقش کردند.

همچنین نجاتگران پایگاه امداد جاده ای جمعیت هلال احمر میانه به 43 تن افرادگیر کرده در داخل خودروها در کیلومتر 30 محور سرچم – اردبیل و کیلومتر 20 میانه به سمت میاندواب امدادرسانی کرده و پنج تن از در راه ماندگان را در پایگاه اسکان دادند.

امدادرسانی به تصادفات جاده ای در سه روز گذشته

نجاتگران شهرهای بناب، بستان آباد، میانه و مرند در سه روز گذشته با انجام شش عملیات امدادی به 13 تن حادثه دیده امدادرسانی کرده و سه تن از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

این تصادفاتشامل حوادث جاده ای(واژگونی سمند)در کیلومتر 12 جاده بناب - عجب شیر - روبروی فولاد صائب و سهند غرب ، انحراف و خارج شدن تریلی از جاده در کیلومتر 27 جاده قدیم بستان آباد به سمت میانه، واژگونی تریلی در کیومتر 10 اتوبان پیامبر اعظم (بستان آباد - تبریز)، واژگونی پیکان وانت در کیلومتر 15 جاده سرچم به سمت اردبیل، واژگونی پرایددر کیلومتر 45 جاده قدیم میانه - زنجان رو به روی روستای رجعین و در نهایت برخورد پراید با گاردریلدر کیلومتر 9 جاده مرند - تبریز - روبروی سرم سازی بوده است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار