یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

حجم پولی فزاینده بانک مرکزی در مسیر غیر تولیدی قرار دارد

در دولت یازدهم مسکن مهر متوقف مانده و ضعفهای بسته ضد رکود دولت هم برای همه روشن شد، در نتیجه دولت باید بگوید این میزان نقدینگی که در جهت مصرف گرایی ایجاد شده کجا هزینه شده است؟!
کد خبر: ۸۶۰۸۵۳۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

حجت اله عبدالملکی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در دو سال اخیر بانک مرکزی پایه پولی را افزایش داده و این پول پر قدرت وارد شبکه بانکی شده و ضریب فزاینده پولی و حجم پولی در اقتصاد کشور رشد نقدینگی بالایی را ایجاد کرده است که متاسفانه این نقدینگی در مسیر تولید قرار نگرفته است.

وی گفت: در دولت پیشین بیشترین میزان نقدینگی در مسیر مسکن مهر هدایت شد و توانست با ایجاد شغل های جانبی، ساخت و ساز در کشور را رونق دهد به همین دلیل میزان رشد نقدینگی در آن ایام، قابلیت پذیرش داشت؛ اما در دولت یازدهم مسکن مهر متوقف مانده و ضعفهای بسته ضد رکود دولت هم برای  همه روشن شد، در نتیجه دولت باید بگوید این میزان نقدینگی که در جهت مصرف گرایی ایجاد شده کجا هزینه شده است؟!

عبدالملکی در خاتمه اشاره کرد: بدهی های دولت به سیستم بانکی، معوقات بانکی تولید کنندگان و مصادره اموال آنها از سوی بانک ها،  نقدینگی مازاد، مصرف گرایی، اشاعه فرهنگ تجمل گرایی و رکود بخش تولید، عدم شفافیت های گزارشات بانکی، به تاخیر انداختن گزارشات اقتصادی همه و همه از جمله سموم خطرناک برای اقتصاد کشور است.

ارسال نظرات