خبرهای داغ:
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان خبر داد:

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با استفاده از نخبگان

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با استفاده از نخبگان استان خبر داد
کد خبر: ۸۶۵۸۹۱۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، هوشمند صفائي در نخستين جلسه هماهنگي مديران كل حوزه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان اظهار كرد: تشكيل این جلسه در استان‌ها يكي از دستاوردهاي مثبت دولت تدبير، اميد و شخص وزير بود كه موجب ايجاد هم‌افزايي و وحدت رويه بين دستگاه‌هاي وزارتي شد.

وي به نقش مثبت اين نشست‌ها در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: يكي از اين دستاوردها رسيدگي به حادثه آتش سوزي كادوس آبادان بود كه با ورود مجموعه مديران توانستيم به خوبي اين بحران را در سطح استان مديريت كنيم.

صفائي تصریح کرد: يكي ديگر از كارهاي شاخص اين شورا رسيدگي به معتادان بهبوديافته بود كه تبديل به يك چالش و معضل در سطح استان شده بود. خوشبختانه با هم‌افزايي كه در مجموعه مديران بوجود آمد، توانستيم ضمن ساماندهي وضعيت معتادان بهبود يافته از محل منابع صندوق كارآفريني مبلغ 20 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در اختيار اين افراد قرار دهيم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: سال گذشته با توجه به شرايط موجود حدود 4 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي كسب و كارهاي كوچك و متوسط در اختيار صندوق كارآفريني اميد قرار گرفت كه در اين بين سهم مشاغل خانگي و اشتغال بانوان به صورت ويژه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در سال 94 سامانه رصد اشتغال استان فعال شد كه دستگاه‌هاي اجرايي ميزان تعهد خود را در اشتغالزايي در سامانه ثبت كردند. بر اساس اين تعهد تعداد حدود 29 هزار فرصت شغلي جديد بايد در استان ايجاد مي‌شد که خوشبختانه در پايان سال 94 از میزان پیش بینی شده فراتر رفته و 126 درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های استان محقق شد.

صفائی بیان کرد: امسال نيز مبنا را بر پرهيز از آمار غيرواقعي و راستي آزمائي قرار داديم و اميدواريم در سال جديد نيز با برنامه ريزي مناسب و نظارت كافي و حمايت از صندوق كارآفرينی اميد بتوانيم تا حدودي وضعيت بنگاه‌هاي اقتصادي را بهبود بخشيده و از اين طريق به اشتغال استان كمك كنيم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردم بنیاد و اقتصادی که مردم در آن مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: سال ۹۵ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با امیدواری شروع شد و البته این امیدی است که مقدمات و زمینه‌های آن فراهم است و اگر اقدام مناسب و به موقعی براي تحقق اهداف نامگذاری امسال صورت گیرد، دستاوردهای بزرگی برای مردم به ویژه خوزستانی‌ها به همراه خواهد داشت.

صفائی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را به یک نام مناسب و شایسته، نامگذاری كرده‌اند. به نحوی که این شعار برجسته، برانگیخته و ایجاد شده از واقعیت عمومی بخش اقتصاد ایران است و اگر اوضاع اقتصادی کشور مناسب باشد، بر حوزه‌های دیگر تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیت اقتصادی است که شاخص‌‌‌های آن ریشه در عمل دارد، نه حرف، اظهار كرد: در سال گذشته تلاش زیادی انجام دادیم تا ضمن حرکت در این مسیر، فضا را برای تحقق حداکثری و عملیاتی کردن این سیاست‌ها در استان به کار بندیم و در این زمینه استاندار با ابلاغ بخشنامه‌هایی درباره خرید کالای درون استانی قدم ارزنده‌ای برداشت.

صفائی گفت: برنامه ریزی برای تحقق شعار امسال را در مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به طور جدی پیگیری می‌کنیم و بر همین اساس کمیته‌ای با همين عنوان در مجموعه این اداره کل با استفاده از نخبگان تشکیل می‌شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن منویات مقام معظم رهبری را فارغ از شعارزدگی پیاده کنیم.

وی اظهار کرد: باید از اقتصاد دولتی به سمت جذب مشارکت مردم در چرخه فعالیت‌های اقتصادی برویم. با درایت مسوولان می‌شود از همین امکانات موجود برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهره برد. مسوولان باید با تدبیر، بسترهای لازم را برای حضور صاحبان سرمایه و کارآفرینان فراهم کنند تا با ارایه راهکارهای مناسب از سوی آنان، زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال در استان بیش از پیش فراهم شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را دومین استان کارگری کشور دانست و گفت: حفظ اشتغال موجود در استان مهمترین دغدغه ما است، ضمن این که برنامه‌های خوبی نیز برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دنبال می‌کنیم. بنابراین کوشش می‌کنیم تا از امکانات موجود برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.


انتهاي پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها