یک اقتصاددان در گفتگو با "بسیج":

بانک مرکزی چگونه به بانک های بدون مجوز، اجازه تاسیس شعبه می‌دهد؟

بغزیان افزود: با توجه به اینکه دستگاه نظارت کننده ای در سیستم بانکی وجود ندارد بانک مرکزی به یک بانک خصوصی یا یک موسسه اعتباری غیرمجاز چگونه اجازه می دهد شعبه بزند! بانک مرکزی می گوید این موسسات اصلا مجوز نداشته و این نشان می دهد بانک مرکزی ضعیف عمل کرده و اگر مردم متضرر شوند نهاد حکومتی باید جبران کند.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۷۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم ساماندهی بانکها و سرگردانی و بلاتکلیفی مردم اظهار داشت: عدم ساماندهی بانک ها مشکل بانک مرکزی است و نباید به این مرحله برسد چون مردم با اعتماد به موسسات سرمایه گذاری کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه دستگاه نظارت کننده ای در سیستم بانکی وجود ندارد بانک مرکزی به یک بانک خصوصی یا یک موسسه اعتباری چگونه اجازه می دهد شعبه بزند! بانک مرکزی می گوید این موسسات اصلا مجوز نداشته و این نشان می دهد بانک مرکزی ضعیف عمل کرده و اگر مردم متضرر شوند نهاد حکومتی باید جبران کند.

این استاد دانشگاه گفت: بانک ها مشکلی نداشته و باید ساماندهی شوند باید مشخص کنند منظور از ساماندهی چیست به کدام بانک ها مجوز می دهند آیا بانکهایی که مجازند و نسبت های مالی و اهرمی شان مناسب است؟

بغزیان خاطرنشان کرد: سپرده گذاران بانک را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده اول باید حقوق آن ها تامین شود و برای سرمایه گذاری وام گرفته و وثیقه را تامین کنند و به اندازه آن تعللش را عملی کنند معمولا بانک ها با این ترتیب ورشکسته می شوند و به اندازه ضرری که هست همه سهم شان را اندازه می گیرند بانک ها  دارایی های بالایی دارند به هر حال دولت باید تعللی که بانک مرکزی داشته به عهده بگیرد.  

ارسال نظرات