از صبح امروز؛

سنجش سلامت هفت هزار نوآموز در مراغه آغاز شد

خبرگزاری بسیج: مدیرآموزش و پرورش مراغه گفت: سنجش سلامت هفت هزار نور آموز این شهرستان در دو پایگاه از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۰۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اذربایجان شرقی، جلیل اسلامی، هدف از اجرای این طرح را ارزیابی سلامت بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی و تست هوش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی به منظور آمادگی تحصیلی اعلام کرد.

وی از اجرای بیست و سومین سال این طرح خبر داد و اظهار کرد: پایگاه های سنجش این شهرستان در آموزشگاه بوستان واقع خیابان معلم جنوبی و آموزشگاه دکتر خزائلی واقع در خیابان اوحدی کیان جنوبی است.

مدیرآموزش و پرورش مراغه ادامه داد: از امروز طرح سنجش سلامت چهار هزار نوآموز بدو ورود به اول دبستان آغاز شده که در این طرح جامعه هدف به پایگاه های سنجش معرفی شده و در پنج محور سلامت سنجی می شوند.

اسلامی گفت: طرح سنجش سه هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی نیز از شهریور ماه آغاز می شود که در این طرح تمامی نونهالان ثبت نام کننده در مهدهای کودک به این دو پایگاه جهت سلامت سنجی مورد معاینه قرار می گیرند.

وی گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده 10درصد کودکان، مشکل بینایی، شنوایی و یا ذهنی تشخیص داده می شوند که از این تعداد 9درصد پس از ارایه درمان های اولیه وارد مدرسه عادی شده، کمتر از یک درصد وارد مدارس استثنایی و سه دهم درصد نیز آموزش ناپذیر تشخیص داده که بهزیستی متولی آن هاست.

وی افزود: هدف از این طرح را شناسایی به موقع مشکلات و هدایت آموزشی درست دانست و تاکید کرد: فقدان شناسایی، درمان و توانبخشی به موقع این مشکلات و نارسایی ها در سنین کودکی، لطمات پایدار و جبران ناپذیری به خانواده و جامعه وارد می کند.

43هزار دانش آموز با سه هزار معلم در 580 مدرسه مراغه در عرصه تعلیم و تربیت مشغول به کار هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار