رزاقی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

صدای مشکلات «ارج» با تعطیل شدنش شنیده شد/سیاست اقتصادی دولت برای تولید ناکارآمد است

ابراهیم رزاقی گفت: ارج جزو کارخانجات مشهور صنعتی است که نتوانست در برابر سیاست ناکارآمد اقتصادی دولت سکوت کند و بلاخره با تعطیلی کارخانه باعث شد تا صدای تولیدکنندگان به گوش دولت برسد.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۰۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ارج جزو کارخانجات مشهور صنعتی است که نتوانست در برابر سیاست ناکارآمد اقتصادی دولت سکوت کند و بلاخره با تعطیلی کارخانه باعث شد تا صدای تولیدکنندگان به گوش دولت برسد.

وی با بیان اینکه اگر دولت یارانه به ارج می داد از تعطیلی جلوگیری می کرد افزود: چه بسیارند از افراد حقیقی و حقوقی که از منابع تسهیلات تولیدی در مسیر غیر تولیدی استفاده می کنند، ولی از آنجایی که فعالیت تولیدی برای شان منفعت ندارد به دلالی و فعالیت غیر تولیدی می پردازند، دولت با پرداخت و نظارت صحیح یارانه به واحدهای تولیدی و صنعتی اعم از ارج می توانست مانع از تعطیلی شود این در حالی است که دولت چنین کاری نکرد.

رزاقی افزود: واردات بی رویه کالاهای مشابه کارخانجات ارج، و عدم حمایت دولت و فقدان مهارتهای تولیدی به روز رسانی شده و هزینه کردن منابع تسهیلاتی برای دلالی و واسطه گری سبب شد تا کارخانجات اقتصادی به تعطیلی بروند و نتوانند با کالای وارداتی ارزان و به مقدار زیاد به رقابت بپردازند.

رزاقی در پایان اشاره داشت: دولت می توانست با پرداخت یارانه به کارخانه ارج که با تکنولوژی غیر پیشرفته و تجهیزات قدیمی فعال بوده است مانع از تعطیلی شود ولی دولت چنین برنامه ای ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار