نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

ازدواج آسان با مهریه و جهیزیه ساده/رفتار امریکا از آغاز خصمانه بود

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا(س) و علی(ع) به عنوان الگو، مهریه منطقی و جهیزیه ساده را موجب ازدواج آسان خواند.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۵۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه ازدواج سنت پیامبر(ص) بوده و در آیات قرآن به آن سفارش اکید شده، دوری از تجملات و تشریفات را موجب افزایش امکان ازدواج آسان جوانان و استحکام پیوندهای آن ها عنوان کرد.

وی تاکید کرد: جوانان باید با تأسی از حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) زندگی ساده و شیوه ازدواج آسان را یاد بگیرند و خانواده ها هم خانواده‌ها با آسان گرفتن مهریه و جهیزیه، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

آیت الله شبستری خواستار تجدیدنظر والدین، جوانان درباره سنت‌های غلط رایج در جامعه شد و اظهار داشت: این سنت ها امروز ازدواج را بر جوانان سخت کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت حادثه17 شهریور، بیان کرد: این حادثه نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

عضو خبرگان رهبری سررشته همه جنایات پیش از انقلاب را آمریکا دانست و تصریح کرد: سیاست آمریکا با ایران از آغاز خصمانه بوده و خیانت‌ها و جنایت‌های آن بر ضد کشورمان در طول تاریخ انقلاب ادامه داشته و فراموش شدنی نیست.

آیت الله شبستری در ادامه به بازدید رهبر فرزانه انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: پیشرفت در این عرصه‌ها، یک وظیفه بوده و هیچ محدودیتی برای افزایش توان دفاعی و نظامی وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار