سید محمود نبویان در گفت وگو با «بسیج» عنوان کرد

چرا هربار پرونده مذاکرات دست روحانی می‎افتد، سروکله متهمان به جاسوسی پیدا می‎شود؟/ اظهارات خلاف واقع بعیدی نژاد

نماینده سابق مجلس گفت: از آقای روحانی و ظریف این سوال را دارم که چرا هربار پرونده هسته‌‎ای دست این آقایان می‎افتد حداقل یکی دونفر متهم به جاسوسی و بازداشت می‎شوند؟!
کد خبر: ۸۷۴۰۴۷۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
سید محمود نبویان نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به موضوع دری اصفهانی فرد متهم به جاسوسی در تیم مذاکره کننده هسته‎ای بیان کرد: در این خصوص از آقای روحانی و ظریف این سوال را دارم که چرا هربار پرونده هسته‌‎ای دست این آقایان می‎افتد حداقل یکی دونفر متهم به جاسوسی و بازداشت می‎شوند؟

نبویان در توضیح این مطلب بیان کرد: در سال 82 تا 84 که مسئول مذاکرات هسته‎ای آقای روحانی بود و عضو تیم مذاکره امثال آقای سیروس ناصری، موسویان و ظریف بودند که دونفر از این افراد متهم به جاسوسی بودند؛ سیروس ناصری و همین طور سیدحسین موسویان که هم عضو تیم و هم سخنگوی تیم مذاکرات در دوسال بود که در سال 86 که بازداشت و زندانی می‎شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز پرونده هسته‎ای مجدد دست آقای روحانی و ظریف افتاده و فردی به نام دری اصفهانی متهم به جاسوسی می‎شود که این موارد جای توجه دارد؛ یا آقای روحانی غفلت دارد یا با یک تیم خاصی کار می‎کند یا در حال اشتباه است.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: در زمان نمایندگی خود در مجلس سه بار از جانب دولت و وزارت خارجه به دادگاه ویژه از بنده شکایت صورت گرفت که یک مورد آن این بود که به اتفاق برخی از نمایندگان از حق قانونی خود به عنوان یک نماینده مجلس استفاده کردیم و به آقای روحانی تذکر دادیم که مبادا از مسئولین دوتابعیتی استفاده شود و در این خصوص مواظبت کنید تا مشکل آقای خاوری که فراری است و به علت  دوتابعیتی بودن نتوانستند او را به کشور بازگردانند برای مملکت پیش نیاید.

نبویان با بیان اینکه این گونه برخورد دولت جای تعجب دارد اظهار داشت: الان نیز در پرونده هسته‎ای شخص دری اصفهانی که متهم به جاسوسی است دوتابعیتی بوده و این مطلب منحصر به این فرد هم نیست؟ لذا این سوال مطرح است که چرا دولت از موضع بالا تصمیم گیری می‎کند و حرف هیچ دلسوزی را نمی‎خواهد قبول کند؟

وی خطاب به رئیس جمهور و وزیر خارجه گفت: آقای روحانی و آقای ظریف که از ما بابت این تذکر شکایت کردید؛ دری اصفهانی عضو دوتابعیتی تیم مذاکره کننده هسته‎ای یکی از همین مصداق‎هایی که بابت آن تذکر داده شد.

نماینده سابق مجلس در ادامه در خصوص بعیدی نژاد اظهار داشت: آقای بعیدی نژاد که رئیس بخش کارشناسی تیم هسته‎ای است  حرف‎هایی بیان می‎کند که جای تعجب دارد؛ این فرد در کتاب " گام به گام تا برجام" خود بیش از ده‎ها مورد اظهارات خلاف واقعی داشته که نشان از عدم تسلط وی بر متن برجام دارد و یک مورد از این را که بعدا بعیدی نژاد به آن اعتراف کرد این است که از او پرسیده می‎شود در بحث تحریم‎ها که یک چهارم تحریم‎ها که هسته‎ای است قرار است لغو شود اما تحریم حقوق بشری، موشکی و تروریسم باقی می‎ماند که آنجا بعیدی نژاد جواب می‎دهد که این سه بخش دیگر اهمیتی ندارد و هرچه هست این بخش است.

نبویان با بیان اینکه همچین فردی که مسئول تیم کارشناسی مذاکرات است به این موارد عادی که یک فرد معمولی با اندکی مطالعه متوجه آن می‎شود توجه ندارد عنوان کرد: الان سوال می‎شود که چرا تحریم‎ها برداشته نمی‎شود در جواب بیان می‎کند که مربوط به موشکی و.. است که این سوال نسبت به آقای بعیدی نژاد مطرح است که شما گفتید هرچه هست هسته‎ای است و باقی مهم نیست که او درجایی مصاحبه کرده و گفته که ما نسبت به این مسئله غفلت کردیم، از این رو به آقای بعیدی نژاد توصیه می‎کنم بیشتر دقت کند و این کتاب را یک بار دیگر بخواند و اصلاح کند.

وی در خاتمه در خصوص دفاع چندی پیش بعیدی نژاد از دری اصفهانی نیز تصریح کرد: فکر می‎کنم ادعایی که او نسبت به شخص دری اصفهانی دارد ناشی از همین عدم دقت است و کار کارشناسی نکرده است.
ارسال نظرات