خبرهای داغ:
شهردار تبریز در دیدار با رئیس‌شورای‌جهانی صنایع‌دستی؛

تنوع هنرهای تبریز، نقطه اتکای صنایع‌دستی ایران

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در حاشیه هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان و در دیدار با رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی دیدار، گفت: هنرهای متنوع و زیبا تبریز، از نقاط اتکای صنایع دستی ایران است که در این میان فرش دستباف تبریز، تجلی ذوق و صنعت هنرمندان تبریزی است.
کد خبر: ۸۷۵۱۷۹۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های شورای جهانی صنایع دستی از رویکردهای صنایع‌دستی شهر تبریز و با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان، اظهار داشت: شورای جهانی صنایع‌دستی با درک دقیق جایگاه تبریز در هنر صنعت فرش، این شهر را به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان انتخاب کرده است.

نجفی با بیان این‌که بخش مهمی از رویکردهای گردشگری مربوط به حوزه صنایع دستی است، ادامه داد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی، فرصت مغتنمی است که علاوه بر هنر زیبای فرش این شهر، می‌تواند در راستای معرفی دیگر صنایع دستی این شهر، از قبیل سفال سرامیک، بافته‌های عشایری، صنایع چوبی و چرم مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تبریز همچنین در این دیدار، برای میزبانی نشست شورای جهانی صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

ژنگ‌‌ چست، رئیس شورای جهانی صنایع دستی نیز در این دیدار، با تبریک موفقیت‌های بین‌المللی تبریز اظهار داشت: ظرفیت‌های صنایع دستی و هنرهای زیبای تبریز، بحثی است که در بازارهای جهانی و محافل تخصصی شناخته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تبریز با برخورداری از صنایع دستی متعدد، می‌تواند اهداف گردشگری خود را با غنای بیشتری، به نتیجه برساند.

در این دیدار، غداهیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی، وانگ‌شان قائم‌مقام رئیس شورای جهانی صنایع دستی و سلطانی فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار