گزارش/ از سیب سرخ مراغه تا راه سرخ شهادت؛

اجرتی محرمی برای مدافعان حرم ‎

خبرگزاری بسیج: همزمان با ماه محرم باغ های سیب دامنه های جنوبی سهند با درختانی مزین به گوشواره های سفید و قرمز، عرصه تلاش جهادی بسیجیان مراغه است؛ بسیجیانی که در گروه های 10 نفری به چیدن این نعمت الهی مشغولند تا اجرت کار و تلاش خود را به مدافعان حرم تقدیم کنند.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۳۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
بسیجیان پایگاه نمونه کشوری شهید مدنی مراغه معتقدند که اگر چه توفیق دفاع رودررو از حرم حضرت زینب(س) را ندارند ولی می توانند با کمک های مالی جبهه مقاومت را تقویت کنند.
این بسیجیان که بدون وقفه و با دقت در حال تلاش و کوشش جهادی هستند، نیک می دانند که کارشان خدایی است و باید رضایت صاحب باغ را نیز همراه داشته باشند.
صاحب این باغ چهار هکتاری سیب در نزدیکی روستای کامل آباد مراغه که خاطرات چندان خوشایندی از کارگران سال های گذشته ندارد، گفت: از کار این دلاورمردان بسیجی رضایت کامل دارم و کاش این طرح ها در سال های آتی نیز ادامه پیدا کند.
محمد صدیقی به تردد این بسیجیان با خودرو شخصی به محل کار اشاره کرد و افزود: نهار این بسیجیان بی توقع که کار را به قدرت ایمان پیوند زده اند، نذری و نمازشان به جماعت است.
ابوالفضل پشتوار در حال حمل سطل قرمز رنگ پر از سیب هایی به رنگ خون به خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: دوست دارم تا برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به جبهه مقاومت اعزام شوم ولی تاکنون قسمت نشده و پشتیبانی را در پیش گرفته ام.
این جوان بسیجی، افزود: آرزو دارم تا در جامعه مفید باشم و امروز اصلی ترین نیاز جامعه پرکردن خلاهای فرهنگی در زمینه های مختلف است.
وی اظهار کرد: عاشقان اباعبداله الحسین(ع) باید برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) گام های عملی بردارند و این گام ها می تواند حضور در جبهه مقاومت یا پشتیبانی مالی از مدافعان حرم باشد.
یکی دیگر از این بسیجیان که نخواست نامش برده شود، گفت: 2 ماه در جبهه مقاومت حضور داشته و کمبودها و مظلومیت مدافعان حرم را از نزدیک دیده است.
وی با قامتی بلند و چشمانی که به واسطه جمع شدن اشک در حال برق زدن است، افزود: کربلا دیده، عطش وصف ناپذیری در مقایسه با کربلا ندیده دارد.
کارمند کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه که یکی از بسیجیان پایگاه مقاومت شهید مدنی مراغه بوده به گفته خودش امروز مرخصی گرفته تا قدرت جوانی اش را به اعتقاداتش گره بزند.
مسعود نعمتیا، خاطرنشان کرد: همزمان با ماه محرم اگر امکان حضور در جبهه های حق علیه باطل و دفاع از حرم زینب(س) را نداریم، می توانیم با کمک مالی از مدافعان حرم پشتیبانی کنیم و اگر امکان مالی نداریم، می توانیم برای پشتیبانی از این رزمندگان اسلام کار کنیم.
جانشین فرمانده پایگاه مقاومت شهید مدنی که در سال 1381 شمسی به عنوان نخستین پایگاه نمونه کشوری انتخاب شده ، گفت: 15 اکیپ 10 نفری در این طرح مشارکت دارند و اجرت چیدن سیب در یک باغ شخصی چهار هکتاری را به ستاد مدافعان حرم مراغه تقدیم می کنند.

علیرضا فرشاد اجرت روزانه هر نفر را 500 هزار ریال عنوان و بیان کرد: حالا که ما را به جهاد در سوریه راه نمی دهند، کارگری کرده و دستمزد دسته جمعی خود را به حساب مدافعان حرم واریز می کنیم.
به گفته وی بسیجیان این پایگاه مقاومت که در مسجد شریعت آباد مراغه مستقر هستند، فعالیت های فرهنگی گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله کمک به 60 خانواده نیازمند تحت پوشش، جمع آوری کمک های نقدی جهت پشتیبانی از مدافعان حرم و احسان دارند.
وی به احسان 14 هزار نفری بسیجیان این مسجد در ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: بر اساس رهنمودهای رهبری طی سال های اخیر ایام فاطمیه در محله شریعت آباد مراغه به صورت عاشورایی برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها