نماینده سابق مجلس:

آقایان به ظرفیت‌های داخلی اعتقادی ندارند

آصفری گفت: این رفتار و تنظیم این گونه قرار دادها مغایر با اقتصاد مقاومتی است آن چیزی که متاسفانه دولت آقای روحانی به آن اعتقادی ندارد استفاده از توان و ظرفیت های متخصصین توانمند و جوان داخلی است.
کد خبر: ۸۸۱۷۱۴۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

محمد حسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به سفر وزیر امورخارجه فرانسه به تهران و قرارداد بازسازی فرودگاه مشهد توسط فرانسوی ها گفت: اکنون به لطف خدا ما در ساخت و تجهیز فرودگاه ها توسط متخصصین داخلی کمبودی نداریم و متخصصین بسیار خوب و توانمندی داریم که توانایی ساخت صفر تا صد فرودگاه هایی با کیفیت را در کشور دارند.

وی افزود: اکنون این موضوع مطرح است که چرا ما باید این گونه فعالیت ها را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم و آن ها بخواهند برای ما فرودگاه ها را بسازند؛ این اقدامات با اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی آن مغایریت دارد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: با توجه به رفتارهایی که فرانسوی ها از خودشان بروز داده اند بویژه در مرحله دوم نشست 5+1 که آن ها نشست را ترک کردند و معادلات مذاکرات را برهم زدند، دولت ما نباید این رفتارها را فراموش کند و امروز اگر قرار است فعالیت های اقتصادی درکشور انجام بگیرد باید توسط متخصصین متعهد و توانمند کشور خودمان انجام شود، نه این که ما این امور را به دیگران بسپاریم و آن ها این اقدامات را انجام دهند.

آصفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری امام خامنه ای تاکید موکد داشته اند، که از ظرفیت های داخلی برای پیش برد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور استفاده شود گفت: چرا بعد از قراردادی مشابه مثل قرارداد با پژو فرانسه، کترینگ اتریشی در قطار و... این رفتارها را دولت از خود نشان می دهند، این رفتار و تنظیم این گونه قرار دادها مغایر با اقتصاد مقاومتی است آن چیزی که متاسفانه آقایان به آن اعتقادی ندارد استفاده از توان و ظرفیت های متخصصین توانمند و جوان داخلی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار